Diferencies ente revisiones de «Califatu omeya»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(P|p)erío(d|os) +\1erio\2)
Iguo enllaces frañíos a imaxes
Llinia 76:
 
En términos xenerales, podría dicise que los Omeyes entamaron la xera d'entamar administrativamente un territoriu considerablemente mayor qu'el que controlaron los sos predecesores, y con una población mayoritariamente non árabe, formada por non musulmanes o por persones acabante convertir al islam, característiques que nun va tener cuando pase a manos de los sos socesores [[abasí]]es un sieglu más tarde. Los califes Omeyes tuvieron enclín a actuar más como reis, esto ye, a esmolecese de l'alministración, que como líderes relixosos. La conversión al islam nun foi aguiyada, pos podía suponer una mengua nos ingresos del Estáu debíu al mayor volume d'impuestos pagu polos cristianos y xudíos, ya inclusive se llegó a prohibir en delles ocasiones. D'ende l'acusación de ser malos musulmanes que los sos enemigos llanzaron contra ellos. A pesar de los munchos problemes plantegaos pola complexidá social del territoriu que gobernaben y de la oposición incesante de alíes y jariyíes, mientres la dómina omeya nun se rexistraron nin grandes problemes ''nacionales'' (esto ye, ente les distintes etnies del imperiu, y especialmente ente los árabes y les demás) nin tampoco choques ente comunidaes relixoses nin ente los non musulmanes y el poder central.
[[Archivu:Conquête de l'Islam à la chute deasdes Omeyyades-yees.svg|Espansión del islam hasta la cayida de los Omeyes.|miniatura|upright=1.6]]
Escontra l'añu 740 el Califato Omeya topábase debilitáu debíu, per un sitiu, a les lluches intestinas nel senu de la mesma familia Omeya. Por otru, a la presión constante de jariyíes y alíes. Fueron estos postreros quien empecipiaron una revuelta en [[Irán]] que pretendía ''restituyir'' el poder califal a la cla de los [[hashimí]]es (al que pertenecieren Mahoma y Alí). A la cabeza de la revuelta, nel últimu momentu y ensin qu'el historiadores consiguieren esplicar bien cómo, púnxose [[As-Saffah|Abu l-Abbas]] (tamién conocíu como As-Saffah), xefe de los [[abasí]]es, una caña secundaria de los hashimíes. El so exércitu d'estandartes negros (los de los omeyes yeren blancos) entró en [[Kufa]] , un importante centru musulmán nel sur d'Iraq, nel añu 749 y declaróse califa. La so primer prioridá yera esaniciar al so rival omeya, el califa [[Marwan II]]. Esti postreru foi ganáu en febreru de 750 na [[batalla del Gran Zab]], nel [[ríu Zab]], al norte de Bagdad, terminando claramente'l gran Califato omeya, que gobernara dende 661 DC.