Diferencies ente revisiones de «Islla de California»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Sin resumen de edición
Etiqueta: edición de fonte 2017
Llinia 1:
[[Archivu:California island Vinckeboons5.jpg|250px|right|thumb|La islaislla de California, representada pol cartógrafu [[Joan Vinckeboons]] nun mapa realizáu en redol a 1650.]]
 
El términu '''islaislla de California''' fai referencia a un erru [[cartografía|cartográficu]] [[Europa|européu]] del [[sieglu XVI]], nel cual, la [[península de Baxa California]] apaez dixebrada del restu de [[América del Norte]], representándose como una islaislla separada del restu del continente por un supuestu estrechu, qu'en realidá ye'l [[golfu de California]].
 
Trátase, poro, d'unu de los erros cartográficos más importantes de la hestoria, siendo llargamente espublizáu en mapes de los sieglos XVII y XVIII, magar que delles esploraciones yá apurrieren pruebes que contradicíen la supuesta islaislla de California (como la temprana espedición de [[Francisco de Ulloa]] en 1539-40).
 
Esti erru ta bien amestáu a la creencia de la esistencia del [[estrechu de Anián]], un supuestu estrechu que conectaría'l Pacíficu col [[golfu de San Llorienzo]].
 
== Historia ==
La primer mención conocida d'una llexendaria islaislla de California atopar en [[Les sergas de Esplandián]], una [[Llibros de caballeríes|novela de caballeríes]] realizada por [[Garci Rodríguez de Montalvo]] a caballu ente los sieglos XV y XVI y publicáu en Sevilla en 1510. En felicidá obra, descríbese aquella islaislla de la siguiente manera:
 
{{cita|Sabéi qu'a la diestra mano de les Indies esiste una islaislla llamada California mui cerca d'una banda del Paraísu Terrenal; y taba poblada por muyeres negres, ensin qu'esistiera ellí un home, pos vivíen a la manera de les [[Amazona (mitoloxía)|amazones]]. Yeren de bellos y robustos cuerpos, fogosu valor y gran fuerza. La so islaislla yera la más fuerte de too el mundu, colos sos serrapatosos farallones y les sos pedreses mariñes. Les sos armes yeren toes d'oru y del mesmu metal yeren los arneses de les besties selvaxes qu'elles acostumaben domar pa montales, porque en tola islaislla nun había otru metal que l'oru.|[[Les sergas de Esplandián]], de [[Garci Rodríguez de Montalvo]]}}
 
Probablemente, esta descripción influyó na identificación de la península de Baxa California como aquella islaislla llexendaria.
 
== Ver tamién ==
Llinia 23:
* Polk, Dora Beale. 1991. ''The Island of California: A History of the Myth''. Arthur H. Clark, Spokane, Washington.
* Tooley, R. V. 1964. ''California as an Island: A Geographical Misconception Illustrated by 100 Examples from 1625–1770''. Map Collectors' Circle, London.
 
 
 
 
{{Tradubot|Isla de California}}
 
[[Categoría:Península de Baxa California]]
[[Categoría:Hestoria de California]]
[[Categoría:IslesIslles mítiques]]