Diferencies ente revisiones de «Óblast Autónomu Hebréu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Nomes de países según el cartafueyu
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-(E|e)stadounidense +\1stauxunidense)
Llinia 23:
La xeografía y el clima de Birobidján yeren estremos, y los nuevos pobladores tendríen que reconstruyir les sos vides dende'l principiu. Dellos historiadores proclamaron que [[Stalin]] taba tamién motiváu por [[antisemitismu]] al escoyer Birobidján, p'asina caltener a los xudíos tan llueñe de los centros de poder del país como fuera posible. De toes formes, debe de reconocese al so favor que los [[ucrania]]nos y los [[Crimea|crimeos]] taben opuestos a que se creara un Estáu xudíu tomándose parte del so territoriu, anque la mayoría de los xudíos soviéticos vivía ellí y había bien poques alternatives pal proyectu.
 
A pesar de les dificultaes, un pequenu fluxu migratorio de xudíos empezó a llegar a la rexón. Pa los [[años 1930]], el Distritu Nacional Xudíu foi promovido al estatus de [[Óblasts autónomos de Rusia|Rexón autónoma]] y una propaganda masiva taba yá en marcha p'afalar a más pobladores xudíos a establecese ellí. Dalgunos d'estos avisos incluyíen los elementos típicos de la propaganda soviética del momentu, que incluyía posters y noveles en [[yidis]] describiendo la utopía social ellí. Otros métodos rayaben no estrafalario. Por casu, distribuyéronse volantes promocionando Birobidján, que fueron refundiaos dende un aeroplanu sobre un barriu xudíu de [[Minsk]], na [[RSS de Bielorrusia]]. N'otra ocasión, una película en yidis producida pol gobiernu llamada ''Buscadores de la Felicidá'', narraba la hestoria d'una familia de xudíos estadounidensesestauxunidenses que fuxera de la [[Gran Depresión]] p'asitiase en [[Birobidján]].
 
A midida que la población xudía crecía tamién creció l'impactu de la cultura yidis na rexón. Creóse un diariu en yidis, creóse una compañía de teatru y cais na nueva ciudá fueron construyíes y nomaes honrando a destacaos autores en llingua yidis, como [[Sholom Aleichem]] y [[Y. L. Peretz]].