Diferencies ente revisiones de «Titiriteru»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Nomes de países según el cartafueyu
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-(E|e)stadounidense +\1stauxunidense)
Llinia 1:
[[File:Ramoji Filme City, Hyderabad - views from Ramoji Filme City (39).JPG|thumb|Titiriteru hindú faciendo baillar al so [[marioneta]] nes cais de [[Hyderabad (India)|Hyderabad]].]]
'''Titiriteru''', '''titerero''' o '''marionetista''' puede referise a la persona que constrúi [[títere]]s y a la que los remana ante un públicu en representaciones [[teatru de títeres|teatrales]], cine, televisión y otros espectáculos mistos.<ref>[http://buscon.rae.es/drae/srv/search?id=9P1gWUw0IDXX2Yvv7pP9 Titerero nel DRAE]</ref> Según la [[RAE]] tamién ye sinónimu de [[volatinero]], cuando l'artista que fai [[acróbata|acrobacies]] acompañar de moñecos o inxenios mecánicos.
Ente los más famosos titereros humanos, el más recién quiciabes sía l'estadounidenseestauxunidense [[Jim Henson]], y ente los seres de ficción: [[Maese Pedro]] en ''[[Don Quixote del Llurdiu]]'', y el carpinteru Geppetto del llibru infantil ''[[Pinocho]]''.
 
== Oficiu y arte ==
Llinia 28:
La recuperación de los espacios abiertos como escenariu del arte devolvió a munches tradiciones la so redolada natural. Asina puede dicise de gran parte de los espectáculos de títeres, que tornaron a places y cais, invadiendo depués parques, xardinos y otros allugamientos pa la fiesta caleyera, como festivales al campu y feries.
 
La fantasía de los nuevos titiriteros vien enchiéndose, dende'l postreru cuartu del sieglu XX, ante les posibilidaes de los nuevos espacios y el concursu de les nueves tecnoloxíes. Exemplos d'ello, d'ente los munchos que pudieren mentase, son: la compañía francesa [[Royal de Luxe]], los estadounidensesestauxunidenses del [[Bread and Puppet Theatre]] o [[La Gran Reyneta]] en [[Chile]]. En [[España]] destaca'l colectivu [[Carros de Foc]], y dalgunes de les puestes n'escena de [[La Fura dels Baus]] y del grupu de [[teatru de cai]] [[Xarxa Teatre]] qu'inclúin elementos del universu titiriteru.
 
== Titiriteros lliterarios ==