Diferencies ente revisiones de «Georges-Jacques Danton»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m correiciones
Llinia 35:
En xineru de [[1793]], vota a favor de la execución de [[Lluis XVI]], magar qu'enantes propunxera'l destierru. En marzu de 1793 participa na creación del [[Tribunal Revolucionariu|tribunal revolucionariu]], que preside dende xunetu'l mesmu Danton{{demostrar}}. N'abril entra nel [[Comité de Salvación Pública]], órganu executivu de la primera [[República Francesa]].
 
El [[5 de setiembre]] ye escoyíu diputáu de París y dexa el ministeriu —calteniendo, sicasí, la so gran influencia nos asuntos diplomáticos—, pa exercer esti cargu na [[Convención Nacional (Revolución Francesa)|Convención Nacional]], onde va entrar en franca oposición con [[Robespierre]], non tantu polos sos convencimientos, que les tienen de mancomún, cuanto pola forma. Danton intenta pacificar el país y llegar a un entendimientu ente [[girondinos]] y [[xacobinos]], oponer a la continuidá del Terror, sofitando al grupu denomináu de los «indulxentes»; defende les reivindicaciones de los ''sans-culottes'', desaconseya la execución de [[Maria Antonieta]] y crea l'exércitu revolucionariu». La rotura ente los «dantonistas» y los xacobinos peracabar a postreros del añu 1793, períodu nel que Robespierre intenta caltener l'equilibriu políticu del so gobiernu encarándose a los más radicales, según a los más moderaos. Los xacobinos acusen a Danton de malversación de fondos y de vendese a los monárquicos, y vese comprometíu, al pie de el so amigu y diputáu [[Fabre d’Églantine]], nel escándalu de la lliquidación de la Compañía de les Indies. Por causa de tou ello, Danton atoparatópase en peligru y, una vegada más, fuxe, abelugándose en Arcis-sur-Aube.
 
El [[30 de marzu]] de [[1794]], quince díes dempués de la execución de los «hebertistas», Danton, Desmoulins y Fabre son arrestaos so l'acusación de ser «enemigos de la República»{{demostrar}}, según la denuncia llevada a cabu por [[Louis de Saint-Just|Saint-Just]].