Diferencies ente revisiones de «Derechu natural»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-(E|e)stadounidense +\1stauxunidense)
m correiciones
Llinia 50:
==== Grecia y Roma ====
 
Los oríxenes remotos de la idea de derechu natural atoparatópase en [[Platón]] (s. IV{{esd}}a.{{esd}}C.), particularmente na so obra ''República'' y ''Lleis''. Nel so ''[[Ética nicomáquea]]'', [[Aristóteles]], pela so parte, estrema ente la xusticia llegal o convencional y la xusticia natural. Esta postrera fai referencia a aquello "qu'en tou llugar tien la mesma fuerza y nun esiste porque la xente piense esto o aquello". Nel mesmu llugar, Aristóteles aportuna en que les lleis naturales nun son inmutables, pos na mesma naturaleza humana hai cambeos naturales por cuenta de principios internos de desenvolvimientu. Y el ser humanu tien como traza fundamental la racionalidá que dexa esquizar na vida característicamente humana. Per otra parte, na política de Aristóteles establezse tamién que'l raciociniu del home ye una llei natural y determina distintos preceptos como la [[llibertá]] (y la xustificación de la [[esclavitú]] por llei natural, yá que pa él esisten homes inferiores y cimeros).
[[Archivu:Zenon Kitiefs.JPG|thumb|200px|Bustu de [[Zenón de Citio]], fundador del [[estoicismu]] en [[Atenes]], [[Grecia]]. Afirmaba que l'home tien de vivir d'alcuerdu a los principios universales de la naturaleza.]]
Esti aspeutu de la racionalidá va ser retomáu pol [[estoicismu]] dende otru puntu de vista. La naturaleza humana forma parte del orde natural. La razón humana ye una chispa del fueu creador, del logos, qu'ordena y unifica el cosmos. La llei natural ye asina: llei de la naturaleza y llei de la naturaleza humana, y esta llei ye la razón. Y esa razón foi enllantada pola divinidá o los dioses. Como la razón puede malvase al serviciu d'intereses fora de la mesma razón dicíase que la llei natural ye la llei de la recta o sana razón.