Diferencies ente revisiones de «Enllena»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- localidá + llocalidá )
m Comunidad Valenciana => Comunidá Valenciana
Llinia 85:
* [[19 d'ochobre]] de [[1973]] - Riada na cuenques del Segura y Almanzora. Les precipitaciones superaron 300 mm/24 h n'amplies zones de la cabecera del [[Guadalentín]], inclusive doblaron esta cifra. Na [[rambla Nogalte]], de tan solo 139 km²; de cuenca, movilizáronse 1.974 m³/s de caudal instantáneu, del que 813 m³/s calcúlase como apurra sólidu. El caudal del Guadalentín foi 2.500 m³/s en Lorca. Esto anició'l desastre en [[Puerto Lumbreras]] y [[Lorca]] con más de 100 muertos pol esbarrumbamientu de cases y pontes. La crecida llegó al [[Segura (ríu)|Segura]] afectando poblaciones como [[Murcia]], [[Orihuela]] y [[Rojales]]. Tamién les provincies d'[[Provincia d'Almería|Almería]] y [[Provincia de Granada|Granada]] viéronse afectaes, cuantimás la población de [[La Rábita]], nesta postrera la rambla de [[Albuñol]], con una crecida de 2.500 m³/s pa una cuenca de solu 120 Km² causó más de 40 muertos y otros tantos sumíos. El pluviómetru asitiáu en [[Albuñol]] rexistró 600 mm (llende de la so capacidá), concentrándose'l gruesu de la precipitación en 8 hores.
 
* [[20 d'ochobre]] de [[1982]] - ''[[Pantanada de Tous]]'', qu'afectó a la cuenca del [[Júcar]], produciéndose agües enchentes nel restu de la [[ComunidadComunidá Valenciana]] y [[Rexón de Murcia]]. Les agües superaron los 100 mm na mayor parte de la cuenca del Júcar, y los 600 mm nuna área de 700 km²; agües enriba del banzáu. De resultes de la gran arribación d'agua y ante la imposibilidá de solliviar caudales, por razones d'erros na operación, la [[presa de Tous]] viénose embaxo la tarde del 20 d'ochobre aniciando una crecida de 16.000 m³/s la mayor rexistrada en [[España]] (nun hai rexistros d'antes de la Guerra Civil), afarando les contornes de la [[Ribera Alta (València)|Ribera Alta]] y la [[Ribera Baixa (València)|Ribera Baixa]]. Nes poblaciones más inmediates al banzáu, como [[Gavarda]], l'agua llegó al segundu pisu d'altor y en ciudaes como [[Carcaixent]] o [[Alzira]] superáronse los 2 m. Los muertos superaron los 30 y los daños materiales fueron bien cuantiosos. En [[Alacant]] cayeron 220 mm en poques hores causando 2 muertos, una crecida de 400 m³/s na [[Rambla de les Ovelles]] y l'hinchente de la ciudá.
 
* [[26 d'agostu]] de [[1983]] - Les agües más intenses de la historia del [[País Vascu]], que superaron en dellos puntos los 500 mm provocaron la llena del ríu [[Nervión]] mientres la [[Selmana Grande de Bilbao]], provocando daños materiales bien cuantiosos y decenes de muertos. Dende entós el ríu sufrió dellos cambeos pa prevenir futures riaes, como por casu l'enriamientu al altor de la llocalidá de [[Basauri]]. Tamién se vio afectada parte de [[Gipuzkoa]], la práctica totalidá de [[Bizkaia]] y les localidaes alaveses de [[Llodio]] y [[Amurrio]].
 
* [[5 de payares]] de [[1987]] - Riaes nes cuenques del [[Júcar]], [[Serpis]] y [[Segura (ríu)|Segura]]. Una gota fría dexó cuantiosas precipitaciones na [[ComunidadComunidá Valenciana]] y [[Rexón de Murcia]], algamar récords d'agua en 24 h como fueron los 720 mm de [[Gandia]], 377 mm de [[Dénia]], 330 mm de [[San Javier (España)|San Javier]], 316 mm de [[Orihuela]] o 120 mm de la ciudá de [[Murcia]]. El Júcar, ensin el banzáu de Tous, algamó un caudal de 5.200 m³/s en [[Alzira]], anubriendo tola Ribera. En Gandia, onde en tres díes la precipitación rondó los 1.000 mm enchióse'l Serpis según el ribayu de Beniopa, causando graves daños na ciudá. Pela so parte el Segura superó los 1.000 m³/s en Orihuela, algamando 6,20 m d'altor na ponte de Llevante. Les agües estender por tola contorna anubriendo 20.000 [[ha]] y hubo que volar parte del muriu del ríu por que desaguasen al mar 8 [[hm³]]; qu'anubríen [[Almoradí]] y [[San Fulgencio (Alacant)|San Fulgencio]]. Tres esta catástrofe empecipiaron les obres d'enriamientu y meyora del ríu Segura, según recrecimiento de preses y esviadura d'afluentes.
 
* [[7 d'agostu]] de [[1996]] - [[Riada del camping de Biescas]], nel ribayu d'Arás. Una gran nube provocó intenses precipitaciones y una riada que, tres una embalsiadura accidental, afaró'l [[acampada|camping]] ''Las Nieves'', provocando 87 víctimes mortales.
Llinia 95:
[[Archivu:Alicante(30-09-1997).JPG|thumb|250px|Cai Arquitectu Morell d'Alacant el 30 de setiembre de 1997.]]
 
* [[30 de setiembre]] de [[1997]] - La [[gota fría]] vuelve provocar hinchentes na [[ComunidadComunidá Valenciana]] y la [[Rexón de Murcia]]. La situación más crítica vivir en [[Alacant]] onde cayeron 270 mm pela mañana, 156 mm en tan solo una hora y finaron cuatro persones. L'hinchente foi xeneral pero afectó especialmente a les zones onde los ribayos sumieren pol procesu urbanizador, como [[San Agustín (Alacant)|San Agustín]], La Goteta, La [[Albufereta]] y el centru de la ciudá, onde desaguan trés d'ellos. Na [[Sablera de San Juan]] l'agua enllancóse y tuvo díes aisllada y San Gabriel llibrar del hinchente al tar enriada la Rambla de les Ovelles que llegó a 100 m³/s. Les agües afectaron tamién a la cuenca del [[Júcar]], cuantimás a poblaciones de [[La Costera]] y el [[Valle d'Albaida]], como [[Moixent]] y [[Bocairent]], y rexistróse una fuerte crecida agües embaxo qu'anició pequeñes llenes del ríu en [[Alberic]]. La crecida del [[Segura]] foi menor, sicasí llegó a 3,70 m en [[Orihuela]] y 4,25 m en [[Rojales]].<ref>[http://www.chsegura.es/chs/cuenca/redesdecontrol/estadisticashidrologicas/VisorAforo/visor_aforu.html Visor d'aforos de la Confederación Hidrográfica del Segura]</ref>
 
* [[5 de payares]] de [[1997]]. Hinchentes en [[Badajoz]] y [[Valverde de Leganés]]. La repentina crecida de dos pequeños afluentes del [[Guadiana]] provocó la muerte de delles persones, según graves y cuantiosas perdes materiales y económiques. Amás de la capital, el restu de la [[Provincia de Badajoz|provincia]] tamién se vio afectada poles fuertes agües que causaron en dellos puntos la llena del Guadiana.
 
* [[Ochobre]] de [[2000]] - Agües enchentes na aguada mediterránea qu'afectaron a [[Cataluña]], [[ComunidadComunidá Valenciana]], [[Rexón de Murcia]] y a les provincies de [[Provincia de Teruel|Teruel]], [[Provincia d'Albacete|Albacete]] y [[Provincia d'Almería|Almería]], causada por una gota fría de grandes dimensiones. Les precipitaciones superaron los 250 mm en cualquier puntu de la provincia de [[Provincia de Castelló|Castelló]] y superaron los 500 mm en distintes localidaes d'esta provincia y la de [[Provincia de València|València]]. Les agües aniciaron importantes aveníes en casi tolos ríos dende [[Provincia de Tarragona|Tarragona]] hasta Almería, pero especialmente grave foi la situación nel [[ríu Mijares]], onde la presa de María Cristina, nel so afluente la [[Rambla de la Viuda]], enchióse y pudo rompese per un furacu que s'abrir na so base. Tamién hubo importantes daños en [[Vinaròs]], onde s'enchió'l ríu [[Cervol]], y en [[Morella]] con una importante crecida del ríu [[Bergantes]] qu'afectó tamién al [[Ebro]]. Nel [[área metropolitana de València]] nun llovía tantu dende [[1957]] y pudo comprobase la efectividá del nuevu calce del [[Túria]]. Na rexón de Murcia les agües fueron xeneralizaes y afectaron sobremanera a [[Cartagena (España)|Cartagena]] y el [[Mar Menor]], con dellos muertos pola crecida de les ramblas. El [[Segura (ríu)|Segura]], por cuenta de les agües enagües embaxo de los principales banzaos, algamó en Orihuela 4,70 m y en Rojales 4,44 m con un caudal ensin conocer dende [[1987]], pero ensin peligru d'enchise.<ref>[http://www.chsegura.es/chs/cuenca/redesdecontrol/estadisticashidrologicas/VisorAforo/visor_aforu.html Visor d'aforos de la Confederación Hidrográfica del Segura]</ref>
 
==== Europa Central ====