Diferencies ente revisiones de «Biblioteca Apostólica Vaticana»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- contien + contién )
m correiciones
Llinia 24:
El papa [[Nicolás V]] fundó la biblioteca en 1448 axuntando unos 350 códices griegos, llatinos y hebreos heredaos de los sos antecesores coles sos propies alquisiciones, ente les que taben dellos manuscritos de la biblioteca imperial de [[Constantinopla]]. La fundación puramente felicidá tuvo llugar cuando [[Sixto IV]], cola bulda ''Ad decorem militantis Ecclesiae'' ([[15 de xunu]] de [[1475]]), asignó-y un presupuestu y nomó bibliotecariu a [[Bartolomeo Platina]], quien ellaboró un primer catálogu en [[1481]]. La biblioteca tenía entós más de 3.500 manuscritos, lo que la convertía de llueñe na mayor del mundu occidental. Escontra [[1587]], el papa [[Sixto V]] encargó al arquiteutu [[Domenico Fontana]] que construyera un nuevu edificiu p'allugar la biblioteca, el que s'utiliza inda.
 
A empiezos del sieglu XVII segregarsegregóse de la biblioteca'l [[Arquivu Secretu Vaticanu]]. En 1623, la Biblioteca Palatina de [[Heidelberg]], que contenía unos 3.500 manuscritos, foi donada a la Biblioteca Vaticana por [[Maximiliano I, duque de Baviera]], n'agradecimientu pol sofitu que-y emprestara'l papa [[Gregorio XV]] mientres la [[Guerra de los Trenta Años]]. En 1657 adquiriéronse tamién los manuscritos de la casa ducal de [[Urbino]].
[[Archivu:Melozzo da Forlì 001.jpg|thumb|El papa [[Sixto IV]] noma a [[Bartolomeo Platina]] prefeutu de la Biblioteca Vaticana, frescu de [[Melozzo da Forlì]], c. 1477 (Museos Vaticanos).]]