Diferencies ente revisiones de «Eclíptica»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m «Anguañu» => «Anguaño»
Llinia 9:
Del mesmu mou que nún parque infantil, montaos nuna plataforma xiratoria adicando al esterior, les constelaciones, a midida que la Tierra orbita alrodiu del sol, desplácense nel cielu la nueche a lo llargo l'añu, desapaeciendo de la nuesa vista y columbrándoles na mesma posición xusto un añu dempués. Esto asocede, nes cerqueníes de la eclíptica, ya que sigún separtamos la nuesa vista de dichu planu, (al norte o al sur, sigún l'hemisferiu nel que temos), el movimientu de les estrelles col pasu los díes y meses ye cada vegada menor, llegando a tar virtualmente inmóviles a lo llargo l'añu nes prosimidades de los Polos Celestes como'l [[Sietestrellu]] (Osa Mayor) visible nel hemisferiu norte, y referencia pa los navegantes demientres los sieglos, que-yos sirvía pa allonxase de les pelligroses costes na nueche, y nun dir al debalu.
 
La eclíptica tá dixebrada convencionalmente en '''12''' estayes nes que tan allugaes otres tantes constelaciones que constituín el [[Zodiacu]] (anguañuanguaño son 13, falta la constelación d''''[[Ophiuchus]]''', pero los ''Astrólogos'' y ''chamanes'' nun la reconocen. Esti fechu fráña-yos les ''teoríes'' de tantos años sobro les aldovinaciones.), de forma que cada mes el sol recorre ún de los signos del Zodiacu, precisamente ési que nun vemos demientres la nueche.
 
<center>[[Archivu:Eclipticadiagrama.png|framed|center|''Eclíptica ya inclinación del exe de rotación de la Tierra respeuto a ella.'']]</center>