Diferencies ente revisiones de «Ciudá-prefeutura de la República Popular China»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-(E|e)stadounidense +\1stauxunidense)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- localidaes\b + llocalidaes, -Vease tamién +Ver tamién)
Llinia 1:
Una '''ciudá-prefectura''' ({{zh|c=地级市|p=dìjí shì|l=ciudá a nivel de rexón}}), dacuando traducíu casi directamente como «ciudá de nivel de prefectura» o «conceyu a nivel de prefectura», ye una división alministrativa de la [[República Popular China]] que s'asitia, na [[organización territorial de la República Popular China|estructura políticu-alministrativa]], per debaxo del [[Provincia de China|nivel provincial]] y percima del [[El Condao de China|nivel de condáu]]. Ye la división más frecuente a esti nivel, con 283 nel añu 2005. Una ciudá-prefectura sueli ser un centru urbanu arrodiáu d'una amplia zona rural na qu'hai tamién más ciudaes, localidaesllocalidaes y pueblos, lo que n'occidente suel considerase la área metropolitana o [[aglomeración urbana]]. Son munches les ciudaes que tienen el mesmu nome que la ciudá-prefectura na que tán.
 
== Descripción y característiques ==
Llinia 34:
Esta convención dacuando puede faer que sía difícil identificar los llugares mentaos nes fontes antigües colos llugares qu'apaecen nos modernos mapes. Por casu, [[Guo Moruo]] diz na so autobiografía que nació na pequena ciudá de Shawan, na prefectura de [[Leshan]], y qu'asistió a la escuela primaria en Jiading, la principal ciudá de la prefectura. Un mapa modernu típicu ye pocu probable qu'amuese dambes ciudaes: Shawan, porque ye demasiáu pequena, y Jiading, porque ye la see del gobiernu de la güei ciudá-prefectura de Leshan, que polo tanto ta reflexada nun mapa modernu con un círculu retuláu "Leshan". Un mapa más detalláu (o Google Maps) puede amosar el Distritu de Shawan dientro de Leshan, pero, bien probablemente, non Jiading (solamente si acso la cai Jiading (嘉定路) dientro de la zona urbana de Leshan).
 
Los datos estadísticos de China (superficie, población, valor de la producción industrial, etc.) suelen tar arrexuntaos a nivel de tola ciudá-prefectura, según nes unidaes constituyentes de tercer nivel. Asina, una persona ensin familiarizar con estes convenciones, va sosprender al saber que la relativamente pequena y pocu conocida ciudá de [[Huangshi]], Hubei, cuenta con 2,5 millones d'habitantes —más que la mayoría de les capitales europees— hasta que se da cuenta qu'esi númberu correspuende a una zona completa de casi 100 km de diámetru de nivel de prefectura, que toma delles localidaesllocalidaes (por casu, [[Daye]]) que se describen como "ciudaes-condáu" por derechu propiu. Inclusive si'l llector tien un mapa y los datos de tercer nivel de les unidaes individuales, llograr saber la población de la principal zona urbana d'una ciudá-prefectura nun va ser fácil, yá que puede tar estremada ente dellos distritos, dalgunos de los cualos inclúin les árees rurales próximes.
 
== Ciudá-subprefectura ==
Una '''ciudá-subprefectura o ciudá-viceprefectura''' (en chinu:副地级市, pinyin:fùdìjíshì) Ye un tipu d'alministración casi a una ciudá condáu pero con un pocu más d'autonomía y poder, les ciudaes condáu tán so la xurisdicción alministrativa de les ciudaes-prefectura, pero les subprefectura son de cutiu alministraes directamente pol gobiernu provincial, más sicasí esti tipu d'alministración se categoriza como [[Ciudá-condáu de la República Popular China|ciudá-condáu]].
 
==VeaseVer tamién==
* [[Anexu: Divisiones de nivel de Prefectura de China]]
* [[Ciudá subprovincial]] ([[República Popular China]])