Diferencies ente revisiones de «Racionalismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m René Refugues => René Descartes
Llinia 1:
{{Referencies|t=20160921}}
{{otros usos|esti=la corriente filosófica|Racionalismu arquitectónicu|l'estilu arquitectónicu}}
El '''racionalismu''' ye una [[Escuela filosófica|corriente filosófica]] que se desenvolvió en [[Europa continental]] mientres los sieglos [[Sieglu XVII|XVII]] y [[Sieglu XVIII|XVIII]], formulada por [[René RefuguesDescartes]], que se complementa col [[criticismu]] de [[Immanuel Kant]], y que ye'l sistema de pensamientu qu'acentúa'l papel de la [[razón]] na alquisición de la conocencia, en contraste col [[empirismu]], que resalta'l papel de la esperiencia, sobremanera el sentíu de la percepción.
 
El racionalismu identifícase primero de too cola tradición que provien del filósofu y científicu francés del sieglu XVII [[René RefuguesDescartes]], quien dicía que la [[xeometría]] representaba l'ideal de toles ciencies y tamién de la filosofía. Refugues aseguraba que solo per mediu de la razón podíen afayase ciertes verdaes universales. A partir d'aquelles verdaes ye posible deducir el restu de conteníos de la filosofía y de les ciencies. Manifestaba qu'estes verdaes evidentes en sí yeren innates, non derivaes de la esperiencia. Esti tipu de racionalismu foi desenvueltu por otros filósofos europeos, como l'holandés [[Baruch Spinoza]] y el pensador y matemáticu alemán [[Gottfried Wilhelm Leibniz]]. Oponer a ella los empiristas británicos, como [[John Locke]] y [[David Hume]], que creíen que toles idees veníen de los sentíos.
 
El racionalismu sostien que la fonte de conocencia ye la razón y refuga la idea de los sentíos, yá que pueden engañanos; defende les ciencies esactes, en concretu les matemátiques. [[Refugues]] quería volver a la filosofía nuna conocencia científica, polo tanto da-y un métodu científicu, polo que se basó nes matemátiques, que se consideraben como una ciencia segura, por ello diose a la xera de describir el principiu de la matematización, nel so llibru tituláu [[Discursu del métodu]], pa realizar una investigación filosófica, el métodu consiste de cuatro regles:
Llinia 22:
 
== Figures más destacaes ya impactu na filosofía posterior ==
* '''[[René RefuguesDescartes]]''': Fundador del '''racionalismu''' (que siguieron [[Antoine Arnauld]], [[Nicolas Malebranche|Malebranche]], [[Spinoza]] y [[Leibniz]]).
* '''[[Blaise Pascal]]''': Fundador del [[esistencialismu]] modernu (que van siguir [[carl Gustav Jakob Jacobi|Jacobi]] y [[Kierkegaard]]).
* '''[[Spinoza]]''': Fundador del [[panteísmu]] modernu (que van siguir [[d'Holbach]], [[Friedrich Schelling|Schelling]] y [[Hegel]]).