Diferencies ente revisiones de «Estoicismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m René Refugues => René Descartes
Llinia 116:
===Influencia posterior===
 
L'estoicismu va influyir en numberoses corrientes filosófiques posteriores, dende los primeros padres de la Ilesia hasta [[René RefuguesDescartes|Refugues]] y [[Kant]]. Como se dixo, los primeros padres de la Ilesia almiraron la ética del estoicismu, que consideraben especialmente cercana a la suya propia; el so aselu, la so serenidá, según la so posición frente a les adversidaes fixeron que dellos cristianos como [[Tertuliano]] trataren a estoicos como [[Séneca]] nos términos de «''saepe noster''» («de cutiu, unu de los nuesos»), ente que [[Jerónimo de Estridón|San Jerónimo]] incluyir nel so catálogu de santos. Inclusive s'espublizó la lleenda de que Séneca fuera bautizáu antes de morrer por [[Pablo de Tarso|San Pablo]], con quien amás caltendría correspondencia, y que [[Marco Aurelio]] habría igualmente calteníu correspondencia col [[papa]] y dellos cristianos romanos. Mientres la Renacencia, l'estoicismu ganó espardimientu ente les corrientes [[Humanismu renacentista|humanistes]] y universitaries: la primer obra de [[Juan Calvino|Calvino]] foi una edición de ''De clementia'' de [[Séneca]], y les referencies al estoicismu nuevu son constantes en [[Erasmo]], [[Juan Luis Vives]] y [[Michel de Montaigne]]. Nesta dómina revalorizóse l'actitú vital estoica; na actualidá, utilízase cotidianamente el términu «estoicismu» pa referise a l'actitú de tomase les adversidaes de la vida con fortaleza y aceptación.
 
== Partes de la Filosofía estoica ==
Llinia 123:
 
{{Caxa de cita |alliniación=esquierda | La filosofía nun promete asegurar nada esternu al home: n'otru casu supondría almitir daqué que s'atopa más allá del so verdaderu oxetu d'estudiu y materia. Pos de la mesma en que'l material del carpinteru ye la madera, y el del escultor, bronce, l'oxetu del arte de vivir ye la mesma vida de cada cual. | Epicteto.<ref>Cfr. Flavio Arrianu na so compilación de los discursos de Epicteto, ''Discursos'', 1.15.2.</ref> }}
Los estoicos proclamaron que puede algamar la llibertá y la tranquilidá tan solo siendo ayenu a les comodidaes materiales, la fortuna esterna y dedicándose a una vida empuesta polos principios de la razón y la virtú (tal ye la idea de la imperturbabilidad o [[ataraxia]]). Asumiendo una concepción materialista de la naturaleza, siguieron a [[Heráclito]] na creencia de que la sustanza primera topar nel fueu y na veneración del [[logos]], qu'identificaben cola enerxía, la llei, la razón y la providencia atopaes na naturaleza. La razón de los homes considerábase tamién parte integrante del logos divín ya inmortal. La doctrina estoica, que consideraba esencial cada persona como miembru d'una familia universal, ayudó a romper barreres rexonales, sociales y raciales, y a preparar el camín pal espardimientu d'una relixón universal. La doctrina estoica de la llei natural, que convierte la naturaleza humana en norma pa evaluar les lleis ya instituciones sociales, tuvo muncha influencia en Roma y nes lexislaciones posteriores d'Occidente. Amás tuvo importancia en corrientes y filósofos posteriores, como [[René RefuguesDescartes|Refugues]] y [[Kant]].
 
Los estoicos antiguos estremaron la filosofía en trés partes (D.L. 7.41): la lóxica (teoría de la conocencia y de la ciencia, qu'inclúi la retórica y la dialéctica), la física (ciencia sobre'l mundu y sobre les coses) y l'ética (ciencia de la conducta). Toes elles refiérense a aspeutos d'una mesma realidá: l'universu nel so conxuntu y la conocencia sobre él. Este puede ser esplicáu y entendíu globalmente porque ye una estructura entamada racionalmente de la que l'home mesmu ye parte integrante, siendo la faceta más importante la ética.