Diferencies ente revisiones de «Dadaísmu»

1 byte amestáu ,  hai 3 años
m
René Refugues => René Descartes
(Iguo enllaces frañíos a imaxes)
m (René Refugues => René Descartes)
El Dadaísmu suel ser una sucesión de palabres,lletres y soníos a la que ye difícil atopa-y [[lóxica]]. Estremar pol enclín escontra lo dudoso, la muerte, lo falambaldre, y pola constante negación. Asina, busca anovar la espresión por aciu l'empléu de materiales inusuales o remanando planos de pensamientos antes non mezclables, lo cual trai a una tónica xeneral de rebeldía o destrucción. El Dadaísmu ye caracterizáu, tamién, por xestos y manifestaciones provocadores nes que los artistes pretendíen destruyir toles convenciones con respectu al arte, creando, d'esta forma, un antiarte. El movimientu dadaísta ye un movimientu antiartístico, antiliterario y antipoético porque cuestiona la esistencia del arte, la lliteratura y la poesía. Ello ye que por definición, cuestiona'l mesmu Dadaísmu.
 
El Dadaísmu preséntase como una ideoloxía total, como una forma de vivir y como un refugu absolutu de toa tradición o esquema anterior. No fondero ye un antihumanismo, entendiendo por [[humanismu]] tola tradición anterior, tantu filosófica como artística o lliteraria.{{cita riquida}} Non por casualidá nuna de les sos primeres publicaciones escribiera como cabecera la siguiente frase de [[René RefuguesDescartes|Refugues]]: ''«Nun quiero nin siquier saber si antes de mi hubo otru home.»''
 
El Dadaísmu manifestar contra la guapura eterna, contra la eternidá de los principios, contra les lleis de la lóxica, contra la inmovilidá del pensamientu, contra la pureza de los conceutos astractos y contra lo universal polo xeneral. Defende, sicasí, la desenfrenada llibertá del individuu, la espontaneidá, lo inmediato, actual y aleatoriu, la crónica contra la intemporalidad, la contradicción, el "non" onde los demás dicen "sí" y el "sí" onde los demás dicen "non"; defende'l [[caos]] contra l'orde y l'imperfección contra la perfección. Por tanto, nel so rigor negativo, tamién ta contra'l [[modernismu (arte)|modernismu]], y les demás vanguardies: el [[espresionismu]], el [[cubismu]], el [[futurismu]] y el [[abstraccionismo]], acusándolos, n'última instancia, de ser sucedaneos de cuanto foi destruyíu o ta a puntu de selo. La estética dadaísta niega la razón, el sentíu, la construcción del consciente. Les sos formes espresives son el xestu, l'escándalu, la prevocación. Pal Dadaísmu, la poesía ta na acción y les fronteres ente arte y vida tienen de ser abolíes.