Diferencies ente revisiones de «Violeta Chamorro»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
mSin resumen de edición
Llinia 94:
Sicasí, esta ayuda en bona parte penerar al esterior al traviés del pagu d'intereses y amortizaciones sobre la delda esterna. Ente 1991 y 1995, un promediu del 12&nbsp;% del PIB añal, absorbiendo bona parte de la cooperación esterna líquida recibida. A fines de 1995, entá s'ostentaba la más alta delda esterna en relación al PIB, esto ye, de cada dólar producíu debíense cinco per conceutu de la delda. El modelu de lliberalización y apertura llevó a permanentes problemes na balanza de pagos llevaron a la necesidá d'un axuste fiscal permanente de sesgu recesivo y de poca eficacia pa frenar l'aumentu constante de precios. Dáu l'enorme serviciu devengado de la delda esterna, el fluxu de capital nun foi abonda pa compensar la fienda de pagos corrientes, lo qu'anició que la delda creciera. La desregularización de los mercaos financieros y la lliberación comercial acelerada, nun sofitaron el procesu de estabilización, enzancando atopar una sienda de crecedera. La lliberación financiera, nun contestu de sobrevaluación y fixación monopolista de dellos precios claves, contribuyó a l'alza de les tases d'Interés, al drenaxe de los depósitos d'aforru escontra la fuga de capitales y a priorizar la especulación financiera sobre la inversión granible.<ref>Mario De Franco y Rolando Sevilla (1994): «La economía política de l'ayuda esterna en Nicaragua. Finances públiques, desenvolvimientu humanu y crecedera económica», Colección Ensayo Nitlapán/CRIES, Managua, Nicaragua.</ref>
 
El [[9 d'abril]] de [[1984]], en [[HaberL'Haya]] (Países Baxos), el [[Revolución sandinista|Gobiernu socialista de Nicaragua]] solicitara ante la [[Corte Internacional de Xusticia]] de la ONU abrir un [[Casu Nicaragua contra Estaos Xuníos|proceso xudicial contra Estaos Xuníos]] pol so sofitu económicu y loxísticu a los [[Contras]]. El [[27 de xunu]] de [[1986]], la Corte sentenció a Estaos Xuníos a pagar 17.000&nbsp;millones de dólares por 38&nbsp;000&nbsp;víctimes civiles y pola destrucción d'infraestructura en puertos y represas.<ref group="nota">Según el sitiu web [http://www.usinflationcalculator.com UsInflationCalculator.com], por cuenta de la inflación que sufre'l dólar estauxunidense, 17.000&nbsp;millones de dólares de 1986 equivalen a 37&nbsp;700&nbsp;millones de dólares de 2017.</ref> En septiembre de 1992, Violeta Chamorro ''perdonó'' por decretu esa delda.
 
L'apertura comercial empobinar al esmantelamientu selectivu de la protección arancelaria pal sector agropecuariu y la pequeña y mediana industria. Ello traducióse nuna demanda efectiva escontra mayores importaciones de bienes de consumu, desequilibrando de la mesma la balanza de pagos.