Diferencies ente revisiones de «Diseñu urbanu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 2:
El '''diseñu urbanu''' ta empobináu a interpretar la forma y l'espaciu públicu con criterios físicu-estéticu-funcionales, buscando satisfaer les necesidaes de les comunidaes o [[Sociedá urbana|sociedaes urbanes]], dientro d'una considerancia del beneficiu colectivu nuna área urbana esistente o futura, hasta llegar a la conclusión d'una estructura urbana a siguir. Polo tanto'l diseñu [[ciudá|urbanu]] realiza la planeación física en niveles d'analises como son la rexón, el centru urbanu, la área urbana y hasta el mesmu [[moblame urbanu]].
 
Tradicionalmente tuvo referida a una disciplina dientro del [[planiamientu urbanu]], de la [[arquitecturaarquiteutura paisaxística]], o más contemporáneamente venceyada con disciplines emerxentes como'l [[urbanismu paisaxísticu]]. Independientemente de la crecedera prominente de les actividaes d'éstes disciplines, ta meyor conceptualizada como una práctica de diseñu qu'opera na intersección de los trés, y poro, rique d'un bon entendimientu d'otres implicancias, tal como [[economía urbana]], [[economía política]] y [[teoría social]].
 
La teoría del diseñu urbanu trata primariamente el diseñu y la xestión del espaciu públicu (como por casu l'ámbitu públicu, la área pública, o'l dominiu públicu), y la forma en que los llugares públicos esperiméntense y usen.
Llinia 36:
== Principios del diseñu urbanu ==
 
Los espacios públicos tán frecuentemente suxetos a la superposición de responsabilidaes de múltiples axencies o autoridaes ya intereses de propietarios cercanos, según los requerimientos de múltiples y dacuando competentes usuarios. Polo tanto'l diseñu, la construcción y l'alministración del [[espaciu públicu]], demanda la consulta y negociación ente una variedá d'esferes. El diseñadores urbanos raramente tienen el grau de llibertá o control artísticu ufiertáu n'otros oficios del [[diseñu]] como la [[arquitecturaarquiteutura]]. De normal rique de collaboración multidisciplinar con representación banciada de los múltiples campos, incluyendo la [[inxeniería]], [[ecoloxía]], hestoria local y planiamientu del [[tresporte urbanu]].
 
El diseñu urbanu tien en considerancia los siguientes aspeutos:
Llinia 54:
== Ver tamién ==
 
* [[Diseñu del paisaxe|ArquitecturaArquiteutura paisaxística]]
* [[Diseñu]]
* [[Iconolingüística]]