Diferencies ente revisiones de «Malasia Oriental»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Rsg treslladó la páxina "Malaisia Oriental" a "Malasia Oriental" ensin dexar una redireición
mSin resumen de edición
Llinia 1:
[[Archivu:Malaysia relief location map.jpg|thumb|350px|Mapa de MalaisiaMalasia. Reparar la MalaisiaMalasia Oriental a la derecha y [[MalaisiaMalasia Peninsular]] a la izquierda.]]
[[Archivu:Borneo2 map english names.svg|thumb|250px|La isla de Borneo, con MalaisiaMalasia Oriental en naranxa.]]
 
'''MalaisiaMalasia Oriental''' o '''MalaisiaMalasia del Este''' o '''Borneo Malayu''' ye'l territoriu insular perteneciente al reinu de [[MalaisiaMalisia]] alcontráu al norte de la isla de [[Borneo]], nel [[Mar de la China Meridional|mar de China]]. MalaisiaMalasia Oriental consta de los estaos de [[Sabah]] y [[Sarawak]]. Anque MalaisiaMalasia Oriental atópase relativamente menos poblada y menos desenvuelta que la [[MalaisiaMalasia Occidental]] o la MalaisiaMalasia Peninsular, la so estensión ye mayor y tien un mayor grau de recursos naturales, que son principalmente reserves de petróleu y gas.
 
== Xeografía ==
Llinia 9:
 
== Historia ==
Tantu l'estáu de Sarawak como'l de Sabah fueron, enantes a la so anexón a MalaisiaMalasia en 1957, [[colonies britániques]]. El respaldu ciudadanu a la unión de dambos estaos a MalaisiaMalasia, nun se produció sicasí sinón hasta [[1963]], afalaos en parte pola inclusión de [[Singapur]] al reinu, anque darréu Singapur sería espulsada en [[1965]]. Amás esistieron intentos de anexionar [[Brunéi]] al pie de estos dos estados pero la iniciativa non fructificó de la mano de la denominada Rebelión de [[Brunéi]].
 
Los estaos de Sabah y Sarawak caltuvieron históricamente un mayor grau de gobiernu local y autonomía lexislativa en comparanza con otros estaos de MalaisiaMalasia Occidental. Por casu, los dos estaos dixebraron los controles de [[inmigración]], esto supon la esixencia a los ciudadanos de la parte continental de MalaisiaMalasia de llevar pasaportes o documentos d'identidá cuando se visita a MalaisiaMalasia Oriental. Amás, los habitantes de MalaisiaMalasia Oriental amuésense ronciegos a perder les sos llingües natives en favor del malayu, la llingua nacional, y siguen calteniendo les sos distintes traces culturales.
 
La isla de [[Labuan]] foi parte de Sabah hasta [[1984]], cuando foi incluyida nun territoriu federal, alministráu pol gobiernu federal. Anguaño na isla de Labuan establezse un centru de servicios financieros estraterritoriales, col so propiu sistema fiscal y d'aduanes.
Llinia 24:
 
[[Categoría:Xeografía de Malasia]]
[[Categoría:Sabah]]
[[Categoría:Sarawak]]
 
 
[[Categoría:Tradubot 2018]]