Diferencies ente revisiones de «Contrainsurxencia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-(E|e)stadounidense +\1stauxunidense)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Malaisia +Malasia)
Llinia 25:
 
== Un exemplu esitosu ==
Una de les campañes contrainsurgencia más famoses y que marcó les llinies d'actuación de les siguientes foi la llevada a cabu polos [[ingleses]] en [[MalaisiaMalasia]] tres la [[Segunda Guerra Mundial]].<ref name="elite">Dellos, Cuerpos d'Élite, Misión Imposible, [[Círculu Dixital]] - [[British Broadcasting Corporation|BBC]], [[Madrid]] - [[Londres]], [[2006]], ISBN 84-609-6758-1</ref>
 
Por cuenta de una serie d'atentaos y ataques realizaos por guerrilles, especialmente'l Partíu Comunista Malayu, el gobiernu inglés vio la necesidá de combatir estes acciones d'una manera distinta, ante la incapacidá de les unidaes regulares p'atopar y neutralizar a los grupos guerrilleros.
Llinia 37:
- Combatir a les guerrilles nel so propiu terrén, la [[xungla|xungla malaya]], emplegando una fuerza casi igual a la guerrillera; nel sentíu de ser pequena y móvil, tener una gran conocencia del terrén ya independencia del restu del exércitu. Pa ello volvió formase'l [[Special Air Service (SAS)|SAS]], desenvolvióse la táctica del "''saltu a los árboles''" (pa cayer dientro de la xungla) y lleváronse a cabu delles misiones de busca y destrucción.
 
Na serie "Soldaos" de la [[British Broadcasting Corporation|BBC]] califica la campaña como un ésitu, magar que MalaisiaMalasia terminó siendo independiente. Darréu los estauxunidenses afixeron delles d'estes técniques en [[Guerra de Vietnam|Vietnam]] con una resultancia catastrófica. Na colección Nam llega a describila como la meyor forma de reclutamiento que tenía'l [[Vietcong]].
 
== Vietnam y Afganistán==