Diferencies ente revisiones de «Mandinga»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Vease tamién +Ver tamién)
m Océano Atlánticu => Océanu Atlánticu
Llinia 29:
Tres la cayida de los grandes reinos de la vieya patria de Manden, munchos emigraron escontra la mariña atlántica. Ente éstos taben los Manneh, soldaos del anterior imperiu de Malí qu'invadieron la mariña occidental d'África mientres la primer metá del [[sieglu XVI]]. Nun hai dulda tocantes a el so orixe, pola evidencia de los sos vistíos y [[armes]] (que fueron reparaos entós daquella por viaxeros europeos), la so llingua, según pola tradición manneh, rexistrada por escritu circa 1625. Los manneh avanzaron en paralelu a la llínea de la mariña de la [[Lliberia]] moderna, lluchando con cada grupu tribal qu'atoparon. Tuvieron ésitu toos les vegaes, y namá fueron deteníos cuando, nel noroeste de lo qu'agora ye [[Sierra Lleona]], atoparon a los sosso, xente mandinga como ellos, con armes, organización militar y táctiques similares a les suyes.
 
La [[Imperiu colonial francés|colonización francesa]] afectó en gran manera la vida de Manden. Les guerres constantes colos europeos costaron la vida de millares de los sos soldaos, crearon un creciente comerciu nel [[OcéanoOcéanu Atlánticu|Atlánticu]] y afitaron fronteres [[colonialismu|coloniales]] artificiales qu'estremaron a la población. Sicasí, la xente de Manden sigui siendo políticamente activa na zona y escoyó a los sos propios presidentes en dellos países.
 
Desafortunadamente, el conflictu de munchos años con otres tribus africanes haise exacerbado nel [[sieglu XX]], pos la [[desertificación]] forzó-yos costantemente a emigrar al sur en busca de trabayu y d'otros recursos. Con frecuencia, esto dio llugar a biltos de guerra coles poblaciones aboríxenes asitiaes a lo llargo de la mariña.