Diferencies ente revisiones de «Kazán»

Contenido eliminado Contenido añadido
Iguo enllaces frañíos a imaxes (1)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\/ye\/ +/es/)
Llinia 6:
La ciudá foi fundada polos [[búlgaros del Volga]] en [[1005]] como un fuerte fronterizu nel norte. En 1438 foi prindada pola [[Horda d'Oru]] y creóse el [[Kanato de Kazán|Kanato tártaru de Kazán]]. Una serie de guerres col [[Principáu de Moscú]] llevó finalmente a tomar de Kazán poles tropes de [[Iván IV de Rusia|Iván el Tarrecible]] en 1552, siguíu de la destrucción de gran parte de la ciudá y la reubicación de los tártaros nes veres pantanoses del [[llagu Kabán]]. Kazán sufrió numberoses quemes graves y tres unu d'ellos, en 1579, afayóse l'iconu de ''[[Virxe de Kazán|Nuesa Señora de Kazán]]''.
 
Kazán ye unu de los principales centros económicos, políticos, científicos, educativos, culturales y centros deportivos del país. El Complexu histórico y arquitectónico del [[Kremlin de Kazán]]» ta incluyíu pola [[Unesco]] dientro del [[Patrimoniu de la Humanidá]] dende [[2000]].<ref>[http://whc.unesco.org/yees/list/980 Historic and Architectural Complex of the Kazan Kremlin]</ref> La ciudá esfruta d'una [[multietnicidad]] famosa pola convivencia ente [[musulmanes]] y [[cristianos]], que ye tamién reconocida pola Unesco,<ref>[http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001252/125255y.pdf UNESCO Cities for Peace Prize]</ref> lo que se reflexa nuna variada riqueza arquitectónica propia de cada confesión, como la mezquita Qul Sharif, una de les mezquites más grandes d'Europa. Dende abril de 2009 lleva legalmente el títulu de "Tercera Capital de Rusia".
 
Hai una llarga disputa sobre si Kazán foi fundada polos [[búlgaros del Volga]] na [[alta Edá Media]], o polos [[tártaros]] de la [[Horda d'Oru]] a mediaos del sieglu XV, pos los rexistros escritos antes del últimu períodu son escasos. Si había una ciudá búlgara nel sitiu, les estimaciones de la fecha de la so fundación parten de principios del sieglu XI a finales del sieglu XIII.<ref>[http://www.kazan1000.ru/rus/history/goldorda.htm Казань золотоордынского периода]</ref> Foi un puestu fronterizu ente la Bulgaria del Volga y dos tribus fineses, la [[Mari (pueblu)|mari]] y los [[udmurtos]]. Otra cuestión complexa ye ónde la ciudadela foi construyida originalmente. Les esploraciones arqueolóxiques producieron evidencies d'asentamientos urbanos en trés partes de la ciudá moderna: nel [[Kremlin de Kazán|Kremlin]], en Bişbalta nel sitiu del monesteriu modernu de Zilantaw y cerca del llagu Kabán.<ref>{{cita web |url=http://www.kazan1000.ru/rus/referved/territory.htm |títulu=Copia archivada |fechaacceso=5 de febreru de 2010 |urlarchivo=https://web.archive.org/web/20110807072220/http://www.kazan1000.ru/rus/referved/territory.htm |fechaarchivo=7 d'agostu de 2011}})</ref> La más antigua d'elles paez ser el Kremlin.