Diferencies ente revisiones de «Cáncanu de próstata»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\/ye\/ +/es/)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 30:
 
=== Crecedera ===
La mayoría de los cánceres de próstata crecen bien amodo y persisten mientres enforma tiempu ensin causar síntomes importantes. Los [[estudiu de serie de casos|estudios de series]] de [[autopsia|autopsies]] amuesen que la mayoría de los homes mayores que muerren por otres enfermedaes, tamién tienen un cáncer de próstata que naide diagnosticara antes. NamáNamái alredor d'un terciu de los casos que s'afayen en [[necropsia]], manifestáronse clínicamente. Desconozse igualmente si los tumores pueden volvese más malinos col tiempu.
 
=== Neoplasia intraepitelial prostática ===
Llinia 94:
 
=== Biopsia ===
La biopsia de los nódulos de les árees sospechoses y de zones al azar dexa detectar el cáncer en namánamái la metá de los pacientes que presenten la próstata indurada. La biopsia tamién ayuda a determinar si'l cáncer ye o non multifocal. En más del 30% de los pacientes, la biopsia con aguya nun puede afayar el cáncer, teniendo que recurrir a la repetición posterior de les biopsies.
 
La [[biopsia]] por punción con aguya bueca (core biopsia) ye la técnica preferida (estándar) pa diagnosticar un cáncer de próstata. Una biopsia ye un procedimientu nel que s'estrayi una amuesa de texíu y esamínase al [[microscopiu]]. La ecografía transrectal utilizar pa emponer y ensertar una aguya fino y bueco al traviés de la paré del rectu en delles árees de la [[glándula prostática]]. L'aguya estrayi un cilindru de texíu, de normal de 1 cm de llargor y de 2 mm d'anchu, que s'unvia a [[anatomía patolóxica]] pa esaminar si esiste cáncer.
Llinia 120:
 
==== Esploración física ====
La esploración física, especialmente'l tactu rectal, ye una parte importante de la estadificación del cáncer de próstata. Colos datos del tactu rectal, puede dicise delles vegaes si'l cáncer namánamái ta nun llau "lóbulu" de la próstata, si ta presente en dambos llaos y si tien gran probabilidá d'estendese fora de la glándula prostática. Tien d'esquizase si los riegos prostáticos tán presentes o borraos y si apálpense o non les visícules seminales (de normal nun s'apalpar). Tamién hai qu'apalpar los ganglios linfáticos inguinales en busca de adenopatías metastásicas(pocu frecuerntes) El tactu rectal siempres ye usáu xuntu cola prueba del PSA en sangre pa la detección precoz del cáncer de próstata.
 
== Tratamientu ==
Llinia 150:
 
=== Radioterapia ===
La radioterapia usa [[rayos X]] d'alta enerxía (megavoltaje) o partícules pa esaniciar célules canceroses. La radiación trata'l cáncer de baxu grau que ta confináu na próstata o que namánamái invadió texíu vecino. Les tases de sanamientu de la radioterapia son similares a les llograes cola prostatectomía radical. Si la enfermedá ta más avanzada, la radiación puede usase pa menguar el tamañu del tumor y apurrir aliviu de síntomes actuales o futuros. Tradicionalmente acutóse la radioterapia como tratamientu de primera llinia nos varones ente 70 y 80 años d'edá con cáncer de próstata y con otros problemes de salú que contraindican la ciruxía.
 
=== Braquiterapia de baxa tasa ===
Llinia 226:
 
==== Recurrencia ====
Si'l cáncer recai dempués de la ciruxía o de la radioterapia, el siguiente tratamientu va depender de los tratamientos efectuaos hasta esi momentu. Si'l paciente foi tratáu con prostatectomía radical y el cáncer recidiva namánamái nuna área pequena, puede optase pola radioterapia esterna. Si'l tratamientu inicial foi la radioterapia y el cáncer recidiva, la prostatectomía radical pue ser una opción en casos escoyíos debíu al altu riesgu de potenciales efectos secundarios, polo que'l tratamientu alternativu va ser la hormonoterapia de supresión androgénica.
 
==== Metástasis ====