Diferencies ente revisiones de «Cartajima»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 14:
El nome de “Cartajima” ye d'orixe árabe-tagmazib, “Al-Z’jaima”, (el llugar del altor, según cúntame un amigu rifeño). Nos primeros testos cristianos apaez como Xaritalxime. Ye'l pueblu asitiáu a mayor altor en tola contorna, polo que coincide col so allugamientu.
Tenemos el nome de delles zones y finques, que tienen nomes árabes: Benahayón, Benajeriz, Benahazín, Benajanná, Benajarín.
Conquistada Ronda polos Reis Católicos y rindíos los demás pueblos, Cartajima siguió habitada por abondosu población morisca (que siguíen colos sos ritos relixosos) y sufrieron la persecución y procesos xudiciales de parte del Santu Oficiu a lo llargo del sieglu XVI. Sobremanera poles costume musulmanes del ayunu y de sacrificar a los animales degollándolos, pa sangralos, y esta llabor namánamái lu podía realizar un “santón” varón arredoláu que realizara tolos rezos diarios, como manda'l Corán. Según narren cróniques de la Inquisición.
 
El cultivu de les viñes caltúvose brengosu hasta finales del sieglu XIX, cuando la epidemia de filoxera acabó coles viñes de tola contorna. Esa prosperidá económica del XVIII fixo que nesti pueblu floriaren oficios más especializaos. Consta qu'unes de les puertes en madera de castañal tallada de la ilesia de Gaucín fueron feches en Cartajima por un maestru carpinteru que tenía de gociar de muncha estima na zona como pa recibir encargos dende tan llueñe. Nel Censu de Floridablanca Cartajima presentaba peculiaridaes que la faíen una de les poblaciones más prósperes d'estos valles, cuntando con médicu y notariu, oficios desconocíos en casi tolos pueblos restantes, y con un númberu d'habitantes cercanu a los 1.500 que nunca foi superáu.