Diferencies ente revisiones de «Centru Pompidou»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 31:
El presidente de Francia, [[Georges Pompidou]], que gobernó dende [[1969]] hasta [[1974]], quixo revitalizar el barriu de [[Topes de París|Tópeslos]], una zona ablayada económica y socialmente. Nél taba'l mercáu de abastos, un enorme centru que vendía productos al per mayor y al per menor. Foi diseñáu na dómina de [[Napoleón]]; y el so primer proyectu yera historicista, a lo cual, l'emperador negóse. Con éses esti enorme mercáu tuvo un diseñu más funcional, con cubiertes en tolos pabellones y cais, y cola estructura metálica. Pompidou, pa revitalizar el [[IV Distritu de París|IV Distritu]], decidió baltar esti mercáu yá que esprendía malos golores y producía un tráficu caóticu. N'el so llugar construyó l'edificiu de la bolsa, de planta circular, unos xardinos y un nuevu centru comercial con conexón a la estación de metro del barriu.
 
Otru edificiu perteneciente a esti plan de revitalización ye'l Centru Georges Pompidou, llamáu originalmente Centru Beaubourg. Ye un muséu d'arte contemporaneo, tien un gran centru cívicu y una biblioteca d'accesu públicu. El concursu pa escoyer el diseñu d'esti edificiu empezó en [[1970]], y el xuráu taba compuestu por distinguíos y reconocíos arquiteutos. Los que ganaron fueron [[Renzo Pianu]] (*[[1937]]) y [[Richard Rogers]] (*[[1933]]), dos arquitectos nuevos y desconocíos naquel añu, que acomuñáronse nesti proyectu y en namánamái otru más. Rogers arquitectu británicu, nacíu n'Italia egresado de la ''Architectural Association School of Architecture''. Renzo arquitectu italianu graduáu del Politécnicu de Milán.
 
Estos dos arquitectos ganaron el concursu, amás de por el so escelente proyectu, gracies a dos miembros del xuráu. Unu d'ellos yera [[Philip Johnson]] ([[1906]]–[[2005]]), un estauxunidense de la corriente miesiana qu'introdució l'arquiteutura europea en [[Estaos Xuníos]] dempués de la [[II Guerra Mundial]]. L'otru foi [[Jean Prouvé]] ([[1901]]–[[1984]]), un francés de la caña de los arquiteutos franceses que xuníen la tecnoloxía a l'arquiteutura nos años 1950. -y Ricolais foi un inxenieru esperimental que probaba estructures metáliques llixeres y enterriaes. Prouvé, influyíu por esti inxenieru, tuvo bien interesáu na tecnoloxía y por eso gustó-y abondo'l proyectu de Pianu y Rogers. Foi Prouvé el mayor impulsor en dar la victoria a estos dos nuevos. La construcción del Pompidou empezó en [[1970]]. Cuatro año más tarde, l'entós Presidente de Francia Georges Pompidou, finó, polo que les obres del edificiu sufrieron un importante parón. Foi la vilba del presidente francés la que fixo que se terminara con ésitu en [[1977]].