Diferencies ente revisiones de «Corte Internacional de Xusticia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\/ye\/ +/es/)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 39:
 
== Procedimientu consultivu: dictames ==
Los dictames o consultives son realizaes nuna función de la Corte que namánamái ta abierta a ciertos organismos y axencies de les [[Naciones Xuníes]]. Al recibir una consulta, la Corte decide alrodiu de qué Estaos y organizaciones pueden apurrir información útil y da-yos la oportunidá de presentar declaración de forma oral o escrita. El procedimientu consultivu de la Corte ta diseñáu con base nel procedimientu contenciosu y polo tanto les fontes de derechu aplicables son les mesmes en dambos procedimientos. Nun siendo que s'apautara que'l fallu sía venceyante, en principiu los dictames de la Corte son de calter consultivu y polo tanto nun son venceyantes pa les partes que los soliciten. Sicasí, ciertes normes o preseos pueden adelantrar a les partes que la opinión resultante va ser venceyante.
 
Exemplos recién de dictames seríen:
Llinia 46:
 
== Xurisprudencia ==
La xurisprudencia internacional ye una fonte del Derechu, esto ye, nun crea derechu, sinón que ye namánamái un «''mediu auxiliar pa la determinación de les riegles de derechu''» (art. 38, 1, d) del Estatutu de la CIJ). Los dictames, xuntu coles decisiones n'asuntos contenciosos, formen parte d'esta xurisprudencia internacional, que tien como principal función la de sirvir como elementu d'interpretación del Derechu Internacional. La CIJ fixo na práctica un usu indistintu como precedentes de los sos dictames y sentencies, tratando a dambos tipos de resolvimientos de pies d'igualdá. Dambes, por tanto, son igualmente xurisprudencia. Ello producíase yá na [[Corte Permanente de Xusticia Internacional]], que tamién podía dictar tanto dictames como sentencies.<ref>Vease Manuel Díez de Velasco, ''Instituciones de Derechu Internacional Públicu'', Tecnos, Madrid, 1988, vol. I, pág. 98: {{cita|''Queden entá por precisar delles cuestiones respecto de la xurisprudencia. D'elles queremos faer referencia, de primeres, a la esistencia dientro de la emitida pola Corte Permanente de Xusticia Internacional y la Corte Internacional de Xusticia de dos clares categoríes dende'l puntu de vista del Estatutu. Refiérome a la distinción ente sentencies y dictames de la Corte, que'l so valor venceyante ye bien distintu. Agora bien, la situación de fechu ye tamién distinta, especialmente pol usu indistintu como precedentes que la Corte vieno faciendo de les sos sentencies y dictames. Ello yá foi señaláu por De Visscher nel so cursu na Academia de La Faya de 1929 (Visscher, Ch. «-yos Avis Consultatifs de la CPJI», en Recueil deas Cours de l'Académie de Droit International de La Haye, 1929, I, n. 26, p. 60) y foi desenvueltu más tarde por Sörensen, responder# por cola doctrina de la mesma Corte Permanente nos asuntos del ''Lotus'' y de la ''Alta Silesia'' y nel dictame sobre la ''Comisión Europea del Danubio''. Sörensen sienta l'afirmación categórica de que pa los efectos d'usu de precedentes la Corte trata de pies d'igualdá sentencies y dictames (Sörensen, M. ''-yos sources du Droit International'', Copenhague, 1946, p. 168), afirmación que nos paez n'estremu convincente.''»}}</ref>
 
== Maxistraos ==
Llinia 70:
L'artículu 6 de los Estatutos establez que tolos xueces tienen de ser "escoyíos independientemente de la so nacionalidá, ente persones de gran integridá moral", que son bien calificaos pal cargu xudicial más altu nos sos estaos d'orixe o conocíu como abogaos cola competencia abonda nel derechu internacional.
La independencia xudicial encétase específicamente nos artículos 16 a 18. Los maxistraos de la Corte Internacional de Xusticia nun pueden ocupar nengún otru puestu, nin actuar como asesor. Na práctica, los miembros del Tribunal tienen la so propia interpretación de les presentes bases. Esto déxa-yos participar nel arbitraxe fuera y ocupen cargos profesionales, siempres y cuando nun hai conflictu d'intereses.
Un xuez puede ser destituyíu namánamái pol votu unánime de los demás miembros de la Corte. A pesar d'estes disposiciones, la independencia de los xueces de la CIJ foi cuestionada. Por casu, mientres el Casu Nicaragua, los EE.XX. emitió un comunicáu suxuriendo que nun podía presentar el material sensible a la Corte por cuenta de la presencia de los xueces de los Estaos del bloque oriental.
 
Los xueces pueden dictar resolvimientos conxuntos o dar les sos propies opiniones independientes. Les decisiones y opiniones consultives son por mayoría y, en casu d'empate, el votu del Presidente convertir en decisiva. Los xueces tamién pueden emitir dictames disidentes separaos.