Diferencies ente revisiones de «Equivalencia ente masa y enerxía»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 33:
La Relatividá, esencialmente, pretende esplicar el cursu de los procesos naturales al traviés de la xeometría del espaciu-tiempu, que impon una serie de restricciones que determinen el desenvolvimientu de tales procesos. La xeometría del espaciu-tiempu nun ye la euclídea habitual (nun se cumple'l teorema de Pitágoras, por dicilo asina), sinón que ye la xeometría de Minkowski, que les sos riegles son distintes. Les magnitúes físiques interesantes en Relatividá son les que tienen cuatro componentes, porque sabemos que l'espaciu-tiempu relativista tien tamién cuatro dimensiones (trés espaciales y una temporal) temporales d'un sistema de referencia cualesquier amestáu a un observador. Los trés proyecciones d'esti vector 4-ímpetu sobre les exes espaciales —falando llibremente— seríen lo que clásicamente (na mecánica de Newton) llamamos los trés componentes del impulsu (o momentu llineal).
 
Per otru llau, la proyección del vector 4-ímpetu sobre la exa del tiempu daríanos la masa-enerxía relativa (aquella que mide un observador que nun ta en reposu con respectu al oxetu al cual acomuñamos esi vector 4-ímpetu). El módulu del vector 4-ímpetu (el so "llargor" nel dibuxu) calcular por aciu la riegla que ponía nel anterior mensaxe, y eso ye la masa-enerxía propia (la que midiría un observador en reposu con respectu al oxetu). Cuando esi oxetu ye un fotón nun podemos midir directamente la masa-enerxía propia, solo calculala, y resulta que siempres ye cero (ye una propiedá peculiar de los fotones). Pero nun importa porque nós namánamái podemos remanar con sentíu físicu medible la masa-enerxía relativa y les componentes del impulsu.
 
[[Archivu:E equals m plus c square at Taipei101.jpg|thumb|220px|La famosa ecuación ye amosada en [[Taipei 101]] mientres la celebración del añu mundial de la física en 2005]]