Diferencies ente revisiones de «Erupción solar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 14:
[[Archivu:Sun - August 1, 2010.jpg|thumb|230px|El Sol amosando una fulguración de tipu C-3.]]
Les fulguraciones solares clasifíquense como A, B, C, M o X dependiendo del picu de fluxu de [[rayos X]] (en vatios per metro cuadráu, W/m<sup>2</sup>) de 100 a 800 [[metro|picómetros]] na redoma de la Tierra, midíos na nave [[Geostationary Operational Environmental Satellite|GOES]]. Cada clase tien un picu de fluxu diez vegaes mayor que l'anterior, teniendo les fulguraciones de clase X un picu del orde de 10<sup>-4</sup> W/m<sup>2</sup>. Dientro d'una clase hai una escala llineal de 1 a 9, asina que una fulguración X2 tien dos veces la potencia d'una X1, y ye cuatro veces más potente qu'una M5. Les clases más potentes, M y X, tán acomuñaes de cutiu con dellos efectos na redolada espacial cercanu a la Tierra.
Anque se suel usar la clasificación GOES pa indicar el tamañu d'una fulguración, ye namánamái una midida.
 
Dos de les fulguraciones GOES más grandes fueron los eventos X20 (2&nbsp;mW/m<sup>2</sup>) rexistraos el [[16 d'agostu]] de [[1989]] y el [[2 d'abril]] de [[2001]]. Sicasí, estos dos eventos fueron clisaos por una fulguración el [[4 de payares]] de [[2003]], que foi la fulguración de rayos X más potente enxamás rexistrada. De primeres clasificar como una X28 (2.8&nbsp;mW/m<sup>2</sup>). Sicasí, el detectores de GOES quedaron enchíos mientres el picu de la fulguración, y anguaño piénsase que realmente tuvo ente X40 (4.0&nbsp;mW/m<sup>2</sup>) y X45 (4.5 mW/m<sup>2</sup>), basándose na influencia del eventu sobre l'atmósfera terrestre.<ref>[http://www.agu.org/pubs/crossref/2005/2004JA010960.shtml]</ref> La fulguración aniciar na rexón de llurdios 10486, que s'amuesa na ilustración anterior dellos díes dempués del eventu.
Llinia 24:
Les fulguraciones solares tán acomuñaes a [[Eyección de masa coronal|eyecciones de masa coronal]] (CME), que inflúin enforma nuesa [[meteoroloxía solar]] local. Producen fluxos de partícules bien enerxétiques nel [[vientu solar]] y la [[magnetosfera]] terrestre que pueden presentar peligros por [[radiación]] pa naves espaciales y astronautes. El fluxu de rayos X de la clase X de fulguraciones amonta la ionización de l'atmósfera cimera, y esto puede interferir coles comunicaciones de radiu n'onda curtia, y aumentar la esfregadura colos satélites n'órbita baxa, que lleva a escayencia orbital. La presencia d'estes partícules enerxétiques na magnetosfera contribúin a la [[aurora boreal]] y a la [[aurora austral]].
 
Les fulguraciones solares lliberen una cascada enorme de partícules d'alta enerxía conocida como nube de protones. Los protones pueden travesar el cuerpu humanu, provocando dañu [[Bioquímica|bioquímicu]]. La mayoría d'estes nubes tarden dos o más hores en llegar a la Tierra tres la so detección visual. Una fulgruación asocedida'l [[20 de xineru]] de [[2005]] lliberó la concentración de protones más alta midida directamente, que tardó namánamái 15 minutos en llegar a la Tierra tres la so observación.
 
El riesgu de irradiación que suponen les fulguraciones solares y CME ye una de les mayores esmoliciones tocantes a les misiones tripulaes a [[Marte (planeta)|Marte]] o a la Lluna. Precisaríase dalgún tipu de blindaxe físicu o magnéticu pa protexer a los astronautes. De primeres creíase qu'éstos tendríen dos hores p'algamar dalgún abelugu. Basándose nel eventu del 20 de xineru de 2005, podríen tener tan pocu como 15 minutos pa faelo.