Diferencies ente revisiones de «Nosticismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 16:
* El so peculiar [[cristoloxía]]: Siendo la materia'l anclaje y orixe del mal, nun ye concebible que [[Xesucristo]] pudiera ser un ser divín y acomuñar a un cuerpu material al empar, cuidao que la materia ye contaminadora. Por esa razón surde la doctrina del ''Cuerpu aparente de Cristu'', según la cual la Divinidá nun pudo venir en carne, sinón que vieno n'espíritu amosando a los homes un cuerpu aparentemente material ([[docetismo]]). Otres corrientes sostienen que Xesucristo foi un home vulgar que na dómina del so ministeriu foi llevantáu, adoptáu por una fuerza divina ([[adopcionismo]]). Otres doctrines afirmen que la verdadera misión de Cristu yera tresmitir a los espíritos humanos el principiu del autoconocimiento que dexaba que les almes salvar por sigo mesmes al lliberar de la materia. Otres enseñances proponíen inclusive que Jesús nun yera un ser divín.
* Peculiares enseñances sobre la divinidá. Ente estes atopaba la de que tou espíritu yera divín, incluyendo la parte espiritual del home (l'alma), que nun precisaba a naide pa salvase a sigo mesmu, siendo Cristu unviáu a revelar esa verdá. Per otra parte, el ceador ordenador de la materia (llamáu [[Demiurgu]]), al multiplicar cola so creación la materia, sería un ser malvao y opuesto al verdaderu Ser Supremu del cual surdió.
* Conclusiones étiques bien diverxentes: Siguiendo la idea de la condenación de la materia, delles corrientes afirmaben que yera necesariu'l castigu y martirización del cuerpu pa, al traviés del carecimientu de la carne, contribuyir a la lliberación del espíritu, defendiendo una manera de vida ascéticu. Sicasí, otres corrientes afirmaben que, siendo la salvación dependiente namánamái de la gnosis de l'alma, el comportamientu del cuerpu yera irrelevante, esculpándolo de toa atadura moral y llibrándolo a toa clase de gocies. Otres enseñances refiertaben la multiplicación de la materia, siendo asina la procreación un actu condenable. Tamién esistíen corrientes que, al igual que'l platonismu y les filosofíes orientales, creíen na torna cíclica de les almes a la prisión de la materia al traviés de la [[reencarnación]]. El [[iniciación|empecipiáu]], igualmente, buscaba romper esti ciclu al traviés de la gnosis (al traviés del llume, nes relixones orientales).
* Interpretación [[alegoría|alegórica]] del [[cristianismu]] y de les [[Biblia|escritures]]. Asina, se reinterpretan a la lluz gnóstico les hestories de la creación, etc. dándo-yos significaos filosóficos.
* Establecimientu de xerarquíes espirituales: Nel visu de los seres esiste un Dios, un ser perfectu ya inmanente que la so mesma perfección fai que nun tenga relación dalguna col restu de seres imperfectos. Ye inmutable y inaccesible. Baxando nuna escala de seres [[emanación|emanados]] d'aquél llegamos al [[Demiurgu]], antítesis y culmen de la dexeneración progresiva de los seres espirituales, y orixe del mal. Na so maldá, el Demiurgu crea'l mundu, la materia, encadenando la esencia espiritual de los homes a la prisión de la carne. Nesti escenariu llibra una batalla ente los principios del bien y el mal, la materia (apariencia) y l'espíritu (sustanza). Podemos ver paralelismos claros col [[zoroastrismo]].