Diferencies ente revisiones de «Indlandsis»

Contenido eliminado Contenido añadido
Iguo enllaces frañíos a imaxes (4)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 1:
{{referencies|t=20140608043953}}
Un '''''indlandsis''''' (en [[Idioma danés|danés]], «xelu interior»), llamáu davezu en castellán '''casquete glaciar''', y dacuando '''calota de xelu''' o '''capa de xelu''', ye una masa de xelu de gran espesura que cubre una rexón estensa de la superficie [[continente|continental]] nes rexones polares de la Tierra. Alcontrar en [[llatitú]]es estremes con una estensión convencional de más de 50 000 km². N'otres dómines xeolóxicos había un númberu mayor y cubríen una superficie más estensa, pero na actualidá namánamái cubren la [[Antártida]] y [[Groenlandia]]. Nun tien de confundir se esti conceutu nin col de '''[[banquisa]]''', la capa de xelu flotante d'estensión variable que se forma nos mares polares, nin col '''[[casquete polar]]'''.
 
== Descripción y orixe ==
Llinia 24:
La capa de xelu antártico constituyóse de primeres como un [[campu de xelu]] a entamos del [[oligocenu]] con períodos de meyora y retrocesu hasta'l [[pliocenu]], cuando los xelos cubrieron la [[M.O.G.]] de la Antártida al allugase ésta pola [[deriva continental]] na área polar meridional.
 
Cubre una área de más de 14 millones de km². Si considérase tamién al xelu marino (flotante), la mesma amplíase a unos 30 millones de km² mientres l'iviernu. A diferencia del xelu glaciario, el xelu marino namánamái tien unos pocos metros d'espesura (usualmente non más de cinco).
 
A última hora, cola so estensión de 14 millones de km², tien 30 millones de [[km³]] de xelu, lo qu'equival al 90 % del [[agua duce]] del planeta Tierra. Si la capa de xelu antártico se derritiera, el nivel de los océanos alzaríase 61,1 m. Sicasí, esti datu nun tien de ser tomáu de forma alarmista, yá que nun ta previstu qu'esto asoceda nel curtiu o medianu plazu. A pesar d'ello, la contribución de la Antártida a la elevación del nivel del mar podría ser significativa en casu de dilise.