Diferencies ente revisiones de «Leiden»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 66:
En [[1883]], tolos Países Baxos asustar poles noticies del arrestu de ''[[Maria Swanenburg|Goeie Mie]]'' ("La bona Mie", tamién conocida como "La Mezcladora de Venenu de Leiden", en neerlandés: ''Leidse Gifmengster''), que nel intre de dellos años fixo siquier 27 víctimes.
 
Pa gran pena de munchos, el [[conceyu]] amburar nel crudu iviernu de [[1929]]. Del inmueble namánamái se caltuvo de pies la fachada que da a la Breestraat. Bien pocu antes de la quema, delles pintures pervalibles fueren treslladaes a otru llugar pa restauración.
 
Mientres la [[Segunda Guerra Mundial]], Leiden foi duramente algamada polos bombardeos aliaos. La contorna de la estación y el Marewijk (anguaño la contorna de les cais Schuttersveld y Schipholweg) fueron afaraos casi por completu.
Llinia 102:
[[Archivu:Zijlpoort2010JuneEarly.jpg|thumb|<small>puerta "Zijlpoort"</small>]]
* El ''Burcht'' (el castiellu). Nel importante y estratéxicu puntu d'unión de los dos brazos del "Viejo Rin" (''Oude Rijn''), llevántase'l vieyu castiellu ''De Burcht'', una muralla circular construyida sobre un montículo de tierra. El montículo foi probablemente un abelugu contra la xubida d'agües primero que una pequena fortaleza fora construyida nel [[sieglu XI]] nel so parte cimeru.
* Dos puertes de la ciudá. De les vieyes puertes d'entrada a la ciudá de Leiden, namánamái queden dos, la ''Zijlpoort'' y la ''Morschpoort''. Dambes daten de finales del [[sieglu XVII]].
* El ''Gravensteen''. Construyíu como fortaleza nel [[sieglu XIII]] sirvió dende entós como casa, biblioteca y prisión. Na actualidá ye unu de los edificios de la Universidá.