Diferencies ente revisiones de «Mancha solar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Vease tamién +Ver tamién)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 54:
[[Edward Maunder]] en 1895 y 1922 realizó estudios cuidadosos p'afayar que'l problema nun yera la falta de datos observacionales sinón l'ausencia real de llurdios. Pa ello amestó al cuadru l'ausencia mientres el mesmu periodu de [[Aurora polar|aurores polares]] amestaes siempres a los ciclos d'actividá solar. Les aurores que son normales nes Islles Britániques y n'Escandinavia sumieron mientres los 70 años d'inactividá de cuenta que al remanecer en 1715 causaron almiración y consternación en [[Copenhague]] y [[Estocolmo]].
 
Cuidao que los llurdios solares son más escures ye natural suponer que más llurdios solares signifiquen menos radiación solar. Sicasí les árees circundantes son más lluminoses y l'efectu global ye que más llurdios solares acomuñar a un sol más lluminosu. La variación ye pequena (del orde del 0,1 %) y namánamái s'estableció por midíes per satélite de la [[variación solar]] a partir de los [[Años 1980|años ochenta]]. Mientres el [[mínimu de Maunder]] hubo unos iviernos anormalmente fríos ya intenses nevaes tal como lo demuestren los rexistros históricos. La Tierra pudo enfrescar casi 1 K.
 
En 1920 Douglas fixo un trabayu pioneru sobre la datación colos aníos de los árboles. Reparó un enclín xeneral cíclica na velocidá de crecedera caúna o dos décades. Al estudiar maderes de la segunda metá del sieglu XVII reparó l'ausencia de la periodicidad. Douglas lleó en 1922 l'artículu de Maunder y escribiólu pa comunica-y el so afayu.