Diferencies ente revisiones de «Monarquía absoluta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\/ye\/ +/es/)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 15:
 
Tal como lo diz el so nome, la monarquía absoluta ye un tipu de gobiernu o d'organización política na cual la persona que tien el poder concentrar tou na so persona, de manera absoluta, negando espaciu pa otres instituciones independientes o pa la división de poderes, característiques básica de la democracia. La monarquía absoluta ye una manera d'asegurar que'l poder nun se va estremar ente dellos estaos, esferes o poderes y de esa manera asegurar que la persona a cargu del poder va ser la única responsable de tomar les decisiones. Magar siempres esistieron diverses formes d'esti tipu de gobiernu inclusive hasta l'actualidá, el períodu de mayor desenvolvimientu d'esta forma de gobiernu n'Occidente foi dende la segunda metá del sieglu XVII y tol sieglu XVIII especialmente en Francia con Lluis XIV y los sos socesores.
La recepción del [[Derechu Romanu]] nes [[universidá]]es a partir del sieglu XVI al sieglu XVIII reforzó la posición de los reis en cuanto pudieron esprendese de la prelación teórica de [[emperador]] y [[papa]]. La teoría de que ''el rei ye emperador nel so reinu'' y que, por tanto, tien tolos poderes que pudieren atribuyise a los emperadores antiguos (el ''princeps legibus solutus'') foi sofitada polos [[lletraos]], d'orixe social bajonobiliario o inclusive non privilexáu, que namánamái podríen aspirar a xubir socialmente sirviendo a los intereses d'un rei fuerte.
 
Les monarquíes de [[Europa Occidental]] ente finales de la [[Edá Media]] y empiezos de la [[Edá Moderna]] pueden calificase de [[monarquíes autoritaries]], como la de [[Lluis XI]] en [[Francia]], [[Maximiliano_I_de_Habsburgo|Maximiliano I]] en [[Austria]], los [[Reis Católicos]] en [[España]] o [[Enrique VIII]] en [[Inglaterra]]. [[Valois]], [[Tudor]] y [[Habsburgo]] fueron les [[dinastía|dinastíes]] que, nun xuegu d'enfrentamientos y aliances ente elles, apoderaron el panorama internacional; escontra dientro de los sos territorios asitiaron el so poder nun [[exércitu permanente]], una [[burocracia]] y una [[Facienda]] cada vez más desenvueltes, que-yos faíen inalcanzables pa la nobleza, que va empezar a ser atraida al so serviciu como [[nobleza cortesana]].
 
Mientres el [[sieglu XVII]] surdió la teoría que'l soberanu namánamái respondía polos sos actos ante [[Divos]] y, poro, yera'l so representante na tierra. Con ello pretendíase legitimar les decisiones y la posición del rei ante los sos súbditos (teoría del Derechu Divín), sacante n'España, onde, dende'l sieglu XVI, la [[Escuela de Salamanca]] desenvolviera una teoría opuesta: según [[Luis de Molina]], una nación ye análoga a una sociedá mercantil na que los gobernantes seríen el alministradores, pero onde'l poder mora nel conxuntu de los alministraos consideraos individualmente, lo que nun quitar que nun par de sieglos dempués adoptárase la idea xeneralizada.
 
Cola [[ilustración]] surde'l conceutu del [[despotismu ilustráu]], pol cual la función del monarca yera la de traer el progresu y bienestar social y económico al so pueblu per mediu de reformes y l'asesoría de los sos funcionarios, rompiendo col tradicionalismu d'ésti y entrando en conflictu colos intereses de la nobleza.
Llinia 71:
Qatar ye una xurisdicción del derechu continental; sicasí, la Sharia aplicar a aspeutos como la familia, los heriedos y actos criminales. Legalmente la muyer puede conducir en Qatar, y esiste dalguna énfasis na igualdá y nos derechos humanos traíos pol Comité Nacional de los Derechos Humanos de Qatar.
 
El país ta esperimentando un periodu de modernización mientres el reináu del actual emir Hamad Al-Thani, nel poder dende 1995. Les lleis de Qatar dexen l'alcohol hasta una cierta cantidá. Sicasí, los chigres públicos y los clubes nocherniegos namánamái operen nos hoteles y clubes caros. Los residentes expatriados en Qatar son aptos pa recibir "permisos" p'alcohol, dexándo-yos asina pagar por alcohol pa usu personal por aciu el "Qatar Distribution Company", l'esclusivu importador y vendedor d'alcohol en Qatar.
 
=== Ciudá del Vaticanu ===