Diferencies ente revisiones de «Partíu Obreru Socialdemócrata de Rusia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Iguo enllaces frañíos a imaxes (1)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 84:
N'abril de 1905, axuntar en Londres el [[III Congresu del Partíu Obreru Socialdemócrata de Rusia]]. Anque fueron convocaos, los mencheviques boicotiaron el congresu y entamaron una conferencia propia en [[Xinebra (ciudá)|Xinebra]]. A Londres asistieron venticuatro delegaos, en nome de 20 comités bolcheviques.
 
Lenin espunxo les diferencies ente les táctiques aprobaes en Londres y Xinebra nel so llibru ''Dos táctiques de la socialdemocracia na revolución democrática''. Los bolcheviques entendíen que la revolución rusa en cursu nun podía trunfar sinón so la dirección política obrera, a pesar del calter democráticu-burgués de la mesma y a pesar de que nun podía enagora salise del marcu de les midíes compatibles col capitalismu. La táctica d'el trabayadores sería sofitada polos llabradores, que namánamái podríen desfacer de los terratenientes y llograr la tierra col trunfu completu de la revolución. El llabradores yeren, poro, los aliaos naturales del proletariáu. Sicasí la [[burguesía]] nun taba interesada nel trunfu completu de la revolución, yá que precisaba del zarismu contra los intereses obreros y [[llabrador]]s, que'l so trunfu tarrecía. Asina, al algamar fondura la revolución democrática, la burguesía volvería-y la llombu y la masa llabrador n'unión colos obreros tendría qu'enfrentar non yá a l'autocracia sinón a la burguesía.
 
Pa los mencheviques, sicasí, cuidao que se trataba d'una revolución burguesa, esta namánamái podía tener como vanguardia a la burguesía lliberal y por tantu yera ella, y non el campesinado, l'aliáu fundamental de los obreros. Non podía asustase a la burguesía lliberal nin da-y sida pa volver el llombu a la revolución, que fracasaría si la burguesía lliberal estremar d'ella. A la clase obrera correspondíalu'l papel d'oposición revolucionaria estrema» y a la burguesía, el gobiernu y la realización de la revolución democrática.
 
Nun se trataba d'un discutiniu puramente teóricu, sinón del alderique sobre los acontecimientos concretos de la [[Revolución rusa de 1905]], la folada de fuelgues polítiques y el funcionamientu de los [[sóviet]]s de delegaos obreros, una nueva forma d'organización de poder d'el trabayadores.