Diferencies ente revisiones de «Quinta República Francesa»

Contenido eliminado Contenido añadido
Iguo enllaces frañíos a imaxes (1)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 11:
La Quinta República otorga un poder mayor que la Cuarta al [[Presidente de Francia|Presidente de la República]]. Hasta l'añu [[2000]], el mandatu del Presidente yera de 7 años, de magar, ye escoyíu por un periodu de 5 años. Tamién se-y confirió'l [[poder executivu]], lo cual yera un deséu espresáu pol Xeneral de Gaulle pa la redacción de la Constitución de la Cuarta República.
 
El testu votáu en 1958 introdució una novedá na manera d'elección del Presidente de la República, antes escoyíu por sesión conxunta de la [[Asamblea Nacional francesa|Asamblea Nacional]] y del [[Senáu de Francia|Senáu]]. L'alcordanza de l'aburrible elección de [[1954]], na que fixeron falta trece escrutinios por que los diputaos y senadores punxérense d'alcuerdu n'escoyer a [[René Coty]], taba inda na memoria. La nueva Constitución confió la misión d'escoyer Presidente a un Colexu d'aprosimao 80.000 grandes electores (diputaos, senadores, conseyeros xenerales, alcaldes y delegaos de los conseyos municipales). Esti sistema namánamái foi usáu una vegada, el [[21 d'avientu]] de 1958.
 
En [[1962]] convocóse un referéndum pa modificar de nuevu'l sistema d'elección del Presidente de la República. Introducióse'l principiu d'elección por [[sufraxu universal]] directu a dos vueltes; si nuna primer convocatoria nengún candidatu supera'l 50% de los votos, hai una segunda 15 díes dempués na que solamente compiten los dos candidatos con mayor porcentaxe de votos. Esti sistema usar por primer vegada en [[1965]].