Diferencies ente revisiones de «Reforestación»

Contenido eliminado Contenido añadido
Iguo enllaces frañíos a imaxes (2)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 188:
L'alderique sobre si los pinos son o non apoderaos según qué estaciones forestales sigue abiertu. En ciertos círculos inclusive se resalva, o a cencielles desconozse, el fechu de qu'esistan delles especies autóctones de pinos y d'otres coníferes, como enebros, sabines, abetos o cipreses, que la so guarda na Península Ibérica ye anterior a la de les mesmes frondosas.
 
Ello ye que los estudios paleobotánicos a partir de polen en turberas paecen indicar un predominiu polínicu arbóreo de les coníferes en munches zones, principalmente de pies de monte, hasta aprosimao l'Alta Edá Media. NamáNamái a partir d'entós, cuando se manifiesta un amenorgamientu xeneral del polen d'árboles forestales y un aumentu del polen de gramínees y plantes de cultivu, ye cuando empieza a apoderar el de frondosas forestales en diches zones. Esto podría responder a l'adaptación de los montes supervivientes a les actividaes humanes, principalmente a les quemes repitíes que s'intensifiquen dende esa dómina, como tamién atestigua la medría de deposición de cenices nes turberas. Les formaciones apoderaes por [[Quercus|quercineas]] podríen tar, por tanto, favorecíes poles actividaes humanes.
 
La visión estereotipada que dacuando tienen ciertos sectores de la Sociedá sobre los pinares ibéricos llegó inclusive a cuestionar la naturalidá de pinares milenarios, como los de la Sierra de Gredos, onde se llograron en turberas rexistros polínicos de [[Pinus sylvestris|P. sylvestris]] y [[Pinus nigra|P. nigra]], ya inclusive s'estrayxeron maderes de pinu y piñes fósiles con miles d'años d'antigüedá.<ref>“Los montes de Gredos al traviés del Tiempu”. Xénova Fuster, M.; Gómez Manzaneque, F.; Morla Juaristi, C. Ed. Xunta de Castiella y Llión. ISBN 978-84-613-4421-5.</ref>