Diferencies ente revisiones de «Arnold Schönberg»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Vease tamién +Ver tamién)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 50:
Esta fase, conocida como la “Llibre atonalidad”, condució les idees de Schönberg sobre composición a un caleyón ensin salida, yá que precisaba nuevos catálogos de material y de riegles pa cada nueva composición. Depués de numberosos intentos, escribió al so discípulu [[Josef Rufer]] en xunetu de 1921: “''Güei realicé un descubrimientu que va asegurar la supremacía de la música alemana mientres los próximos cien años''”.
 
En 1921, Schönberg desenvolvió en Modling el so “Métodu de composición con doce sonidos”, tamién conocíu como “[[dodecafonía]]”. Esti métodu nació independientemente del desenvueltu pol compositor [[Josef Matthias Hauer]], quien desenvolviera tamién una técnica de composición dodecafónica que tien dellos conceutos de mancomún col métodu de Schönberg, como la división hexacordal, que Hauer llamaba "Tropu", pero ensin la solidez constructiva de la interválica del de Schönberg. Con esti nuevu sistema Schönberg creyó ser capaz de plantegar una estructura interna teórica pa cada obra. Concebíu primeramente como una solución personal pa un conflictu personal, el métodu dodecafónico foi aplicáu por dalgunos de los sos discípulos, especialmente por A. Webern, con entusiasmu, a pesar de que Schönberg nunca lo enseñara nes sos clases teóriques. El so discípulos directos esplotar al traviés del analís de les sos obres. Foi namánamái cola publicación de los llibros de testu d'otru compositor ([[Krenek]]) a partir de 1940, y gracies a el vehemente encamientu de [[Theodor W. Adornu]], que'l métodu foi adoptáu rápido por munchos compositores, ente los que s'atopaba Igor Stravinsky. Schönberg emplegó'l métodu dodecafónico nes sos obres principales hasta'l final de la so vida. N'obres esporádiques, como la Suite n'estilu antiguu (en Sol mayor pa orquesta de cuerdes, 1934), o nes Variaciones pa orquesta de vientu en Sol menor op. 43 (1943), volvió emplegar el [[sistema tonal (música)|sistema tonal]].
 
Schönberg yera un home de lletres en tol sentíu de la palabra. Escribió por sigo mesmu los llibretos de los sos [[oratoriu (música)|oratorios]] y [[óperes]], lo mesmo que de munches de les sos [[cantares]]. La so vasta actividá educativa y una abondosa correspondencia, según la necesidá de defender les sos obres y teoríes públicamente y de manera continua, fueron elementos decisivos na so formación. Sobre la base d'ellos desenvolvió un estilu que nun almitía contradicción, de cutiu polémicu, que xunía a la claridá analítica un marcáu rigor y una énfasis ocasional. Dellos de los sos ensayos cuntar ente los testos fundamentales d'estética musical del [[sieglu XX]].
Llinia 68:
En cuanto al conteníu, los 361 [[cuadros]] de la vasta obra de Schönberg clasificar en dellos xéneros: al pie de numberosos [[semeyes]] y [[autorretratos]] destaquen les sos “Visiones” y “Miraes”, nos que s'atopa una alta espresividá; coles mesmes, esiste una serie de paisaxes y borradores de decoraos pa les sos propies obres. Al igual que nes sos composiciones musicales, l'estilu de composición de los sos cuadros realizaos ente 1906 y 1911 ye llibre. Schönberg nun pinta pa producir un cuadru guapu”, sinón pa “afitar les sos sensaciones suxetives” (Vasili Kadinski). Estos cuadros tienen de ser vistos como la resultancia de les sos necesidaes interiores.
 
N'oposición a la so actividá compositora, qu'algamó a apoderar al traviés del estudio autodidacta de los “antiguos maestros”, Schönberg considerábase un [[aficionáu]] nel terrén de la pintura. Nun tener formación teórica nin estética, pero según delles declaraciones yera un bon dibuxante, con un manexu fayadizu de les proporciones y midíes. Les fontes disponibles nun establecen hasta qué puntu Schönberg rellacionaba la so pintura cola so música. Nuna ocasión declaró al respeutu: “La mio pintura y la mio música nun tienen nada de mancomún. La mio música ye la resultancia d'una teoría puramente musical y namánamái tien de ser valorada tomando en cuenta la so naturaleza musical” (1913). N'otra ocasión, declaró: “pa mi, foi igual que componer. Diome la posibilidá d'espresame, de comunicar les mios emociones, idees y sentimientos; seique ésta sía la clave pa entender estos cuadros, o tamién pa nun entendelos” (1949). N'efectu, ésti paez ser un mediu espresivu, basáu na afición de Schönberg, por que la so faceta de pintor estremar de la de compositor. La estructura de la so obra musical, considerada esixente tantu expresivamente como dende'l puntu de vista teóricu, nun tien relación cola espontaneidá inmediata de les sos pintures.
 
'''Les obres pictóriques de Schönberg'''