Diferencies ente revisiones de «Tabernas»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Vease tamién +Ver tamién)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 11:
== Xeografía física ==
=== Clima ===
Tien un clima [[mediterraneu]] grebu, con [[iviernu|iviernos]] frescos y [[branu|branos]] bien templaos. Les temperatures bazcuyen ente los -5 °C y 48 °C. Les precipitaciones son bien escases, atropándose una media namánamái de 243mm. Nél atópase unu de los pocos [[desiertu|desiertos]] d'[[Europa]].
 
== Historia ==
Llinia 23:
 
=== Reyes Católicos ===
De 1.800 habitantes, namánamái unos cincuenta yeren cristianos vieyos. Ayudaron a los pirates dellos vecinos del pueblu. Aquéllos fondiaron ente Les Negres y Agua Amargoso. Al traviés de Sierra Alhamilla y por [[Lucainena de les Torres]] cayeron sobre Tabernas pocu antes del amanecer del 24 de setiembre. Escalaron cases, fixeron prisioneros y una morisca de Benizalón, llamada Leonor, que la [[Inquisición]] llevaba detenida escontra [[Granada]], fuxó con ellos. A los diez de la mañana, tomaron el camín de Lucainena y por Polopos dirixir a les sableres de Carboneres, embarcando escontra [[Tetuán]]. Los pirates llevaron cincuenta y cinco cristianos cautivos, 21 homes, 21 muyeres y 13 neños, de los que 23 yeren foresteros» y moriscos que se fueron colos asaltadores, «según el mesoneru, seiscientos, porque casi non queda xente nenguno nel pueblu, ente ellos trelce monfíes que taben retraídos na ilesia de la dicha villa de Tabernas».
 
Mientres la guerra contra los moriscos, el castiellu de Tabernas sufrió un intentu d'asaltu per parte de doscientos moriscos empobinaos por García'l Zaycar el Nagüar y el Bayzí de Gérgal. Entós taba defendíu por una guarnición de sesenta hombre al mandu de Juan de Peñatoja. Al concluyir esta guerra, empezó la repoblación de les tierres d'Almería.
Llinia 29:
=== Industrialización y mecanización ===
Entós taba defendíu por una guarnición de sesenta hombre al mandu de Juan de Peñatoja. Al concluyir esta guerra, empezó la repoblación de les tierres d'Almería.
Si a finales del sieglu XVI, Tabernas cuntaba namánamái con 25 vecinos, 32 cases, 195 fanegas de riego y 10 molinos y 4 almazaras en ruina, sieglu y mediu más tarde, contabilizábense 2.569 habitantes, 692 cases y 102 cortixos y 214 fanegas de riego. Amás, los molinos y les almazaras funcionaben y producíen 15.400 reales y 1.560 reales, respectivamente. Coles mesmes, en 1752, el pueblu estremar en tres barrios: l'Altu, el de la Ilesia y el de la Fonte.
 
== Demografía ==