Diferencies ente revisiones de «Taxón»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Vease tamién +Ver tamién)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 9:
== Taxón y categoría taxonómica ==
 
La definición equí dada correspuende a la definición de taxón de la [[Cladística|escuela cladista]] y l'evolucionista, al que se-y asignó un "nome" según les riegles escrites nos Códigos Internacionales de Nomenclatura. Cada escuela de clasificación arrexunta a los organismos de forma distinta, na escuela fenética los taxones nun son grupos de parentenesco sinón d'organismos con traces similares. Na escuela cladista namánamái son taxones los grupos monofiléticos (qu'arrexunten un ancestru más tolos sos descendientes), na escuela evolucionista tamién pueden ser taxones los grupos parafiléticos. Puede dicise que polo xeneral, un taxón ye un grupu d'organismos acomuñáu a un conxuntu d'atributos que determinen la pertenencia d'esos organismos a esi grupu. Na escuela cladista, el conxuntu d'atributos son los calteres heredaos del so antecesor común.
 
Nel sistema linneano de clasificación, cada taxón tien acomuñada amás una categoría taxonómica, que lo allugaría jerárquicamente nun sistema de clasificación.
 
Los Códigos Internacionales de Nomenclatura aproven riegles coles mires de que los taxones tengan un y namánamái un "nome correctu", el nome que tendría de ser utilizáu pa referise al taxón. Pa ello l'autor tien de publicar el nome del taxón nuna revista científica, que tien de tar en llatín, acomuñáu a una categoría taxonómica, un "tipu", y una descripción si ye una especie. El primer nome publicáu en riegla ye'l "nome correctu" del taxón. El nome aplicar a un taxón que tenga na so circunscripción al tipu. Nos Códigos, el taxón definir pola so circunscripción, la so posición (les sos relaciones con otros taxones nun sistema de clasificación), y la so [[categoría taxonómica]].
 
Pa clasificar los organismos, la [[taxonomía]] utiliza dende [[Carlos Linneo]] un sistema xerárquicu. Nesti esquema organizativo, cada grupu d'organismos en particular ye un '''taxón''', y el nivel xerárquicu nel que-y lo asitia ye la so categoría. Análogamente, en xeografía política: ''país'', ''provincia'' y ''conceyu'' seríen categoríes, ente que ''Canadá'', ''Ontario'' y ''Toronto'' seríen los taxones. De la mesma: ''familia'', ''xéneru'' y ''especie'' son categoríes taxonómiques, ente que Rosaceae, ''Rosa'' y ''Rosa canina'' son exemplu de taxones d'eses categoríes.
Llinia 53:
 
=== Taxones monotípicos ===
Llámase '''taxón monotípico''' al que namánamái contién un miembru de la categoría darréu subordinada. Por casu, una familia que namánamái contién un xéneru, ensin qu'importe cuántes especies contenga ésti.
 
== Nomenclatura de taxones ==