Diferencies ente revisiones de «Ácidu nucleico»

Contenido eliminado Contenido añadido
Iguo enllaces frañíos a imaxes (1)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 67:
Pa nomar estos compuestos tien de tomase en cuenta qué base nitrogenada ye y a qué azucre ta xunida; cuando ye una base púrica añedir al nome d'ésta la terminación “-osina” y la terminación “-idina” si ye una pirimidina y antepónse el prefixu “desoxi-” nel casu de los desoxirribonucleósidos.<ref>{{Cita llibro|apellíos1=Devlin |nome1=Thomas |títulu=Bioquímica: llibru de testu con aplicaciones clíniques |fecha=2004 |editorial=Reverte |isbn=8429172084 |páxina=31|fechaacceso=18 de xunu de 2016}}</ref>
 
Los '''[[nucleótidos]]''' son les unidaes básiques de los ácidos nucleicos y químicamente son los [[éster]]es fosfóricos de los nucleósidos, ye dicir que son la resultancia de la unión ente una ribosa, una base nitrogenada y un [[ácidu fosfórico]]. La unión ente'l nucleósido y l'ácidu fosfórico llevar a cabu por aciu un [[enllaz éster]] que puede producise en cualesquier de los grupos hidroxilo llibres de la pentosa, pero como riegla xeneral tien llugar nel grupu alcohol del carbonu 5'. Los nucleótidos pueden contener d'unu a tres grupos fosfatu, xuníos unu tres otru, por casu el monofosfato que namánamái contienen un grupu fosfatu, el difosfato con dos, trifosfato con trés. La presencia del grupu fosfatu qu'a pH 7 atópase ionizado, confier-y a la molécula un calter marcadamente acedu.
 
<center><gallery>
Llinia 80:
 
Por casu: Quier nomase el nucleótido compuestu d'una adenina con un grupu fosfatu y una ribosa.
* Pa utilizar el métodu de los trés lletres primero identifícase la base nitrogenada la cual ye una Adenina y polo tanto la primer lletra ye una A, la segunda lletra correspuende al númberu de grupos fosfatos el cual ye namánamái unu y polo tanto la segunda lletra ye una M de monofosfato, y d'últimes la lletra P. El nome del nucleótido sería AMP. En casu de qu'en cuenta de ser una ribosa fuera una desoxirribosa asítiase la lletra d al entamu, dAMP.
* Cola segunda forma asítiase la palabra acedu y adenina queda como adenílico, polo tanto'l nome del nucleótido sería acedu adenílico.
* D'últimes precísase'l nome del correspondiente nucleósido, que ye adenosina y amiéstase-y fosfatu de, y el nome completu sería fosfatu de adenosina.