Diferencies ente revisiones de «Gus Van Sant»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-(E|e)stadounidense +\1stauxunidense)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Los Ánxeles +Los Angeles)
Llinia 6:
Gus Greene Van Sant Junior nació'l [[24 de xunetu]] de [[1952]] en [[Louisville]] ([[Kentucky]]), anque pasó tola infancia d'un sitiu a otru, por cuenta del oficiu del so padre, un viaxante de comerciu. Dende bien pequenu, Van Sant interesar pola [[pintura]] y tamién pol [[cine]], yá que rodaba [[curtiu|curtios]] autobiográficos en [[Súper 8]] cuando inda diba a la escuela. Al paecer, duldaba ente ser cineasta o pintor, y decantóse primeramente polos llenzos, cuando decidió matriculase en 1970 na Escuela de Diseñu de [[Rhode Island]], onde tuvo como compañeru de clase al músicu escocés [[David Byrne (cantante)|David Byrne]], fundador de ''[[Talking Heads]]''. Sicasí, a la fin camudó de paecer, y decidió que lo suyo yera la pantalla grande, en recibiendo un cursu d'introducción impartíu por directores de vanguardia, como [[Jonas Mekas]] y [[Andy Warhol]].
 
En pasando una temporada d'aprendizaxe en [[Europa]], Van Sant camudar a [[Los ÁnxelesAngeles]], en 1976, decidíu a trunfar nel cine. Empezó como ayudante de producción con [[Ken Shapiro]], pero la esperiencia nun foi positiva, porque Van Sant apurría constantes idees que según les sos declaraciones posteriores siempres cayíen en sucu baxeru. De siguío decidió pasar un tiempu trabayando nuna axencia de publicidá, y col dineru que consiguió aforrar filmó ''[[Mala Nueche]]'', la so ópera prima, de títulu orixinal n'español y filmada en blancu y negru. Van Sant encetaba la temática [[gai]], pos narraba les peripecies d'un estauxunidense qu'intenta seducir a un mozu mexicanu menor d'edá. De siguío Van Sant siguió describiendo a personales marxinales en ''[[Drugstore Cowboy]]'', perdura semeya del infiernu de les drogues, que recrea los drames personales de cuatro [[toxicómanu|toxicómanos]], El filme supunxo la consagración de Van Sant a nivel internacional, y una llombarada pa [[Matt Dillon]], que demostró la so versatilidad nun momentu en que quedara un pocu encasillado como ídolu d'adolescentes.
 
Más repercusión inclusive tuvo ''[[El mio Idaho Priváu]]'', drama sobre l'amistá y los efectos de la falta de sofitu familiar. "La familia marca la nuesa mirada al mundu, por eso creo que toles mios películes falen d'ella", comentó entós daquella Van Sant. El filme amuesa la cruda realidá de dos [[chaperu|chaperos]] que vienden el so cuerpu nes cais de Portland. El director sacó-y provechu al talentu de los sos dos protagonistes, el malogrado [[River Phoenix]] –un homosexual aquexáu de [[narcolepsia]] en busca de la so madre– y un jovencísimo [[Keanu Reeves]] –un tipu que se dedica a la prostitución como espresión de la so rebeldía contra'l so padre, alcalde de la ciudá–. El personaxe de Reeves basábase llibremente nel protagonista de ''[[Enrique IV, parte 1|Enrique IV]]'', de [[Shakespeare]]. River Phoenix ganó la [[Copa Volpi]] al meyor actor en Venecia, unos años antes de finar por sobredosis en [[Sunset Boulevard]], como si fuera unu d'esos personaxes marxinales de Van Sant. Ésti quedó tan afectáu pol fallecimientu qu'entornó la so rabia na novela ''[[Pink (novela)|Pink]]''.