Diferencies ente revisiones de «Realismu socialista»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\bllínea\b +llinia)
Llinia 31:
 
==Crítiques al realismu socialista ==
Pa los sos críticos, comparáu cola variedá y eclecticismu del arte occidental del [[sieglu XX]], el realismu socialista apaez como un rangu estrechu, burdo y predecible de producción intelectual. De cutiu criticar por representar una torga pal ''verdaderu arte'', o poles presiones polítiques a que se víen sometíos los artistes. [[Czesław El miołosz]] na introducción a ''Sobre'l realismu socialista'', de [[Andréi Siniavsky]] ([[1959]]), describe la producción del realismu socialista como ''inferior'', lo que considera resultancia inevitable d'una, según él, llindada visión de la realidá dexada a los artistes por esta corriente. Na mesma llíneallinia, los críticos falen de dellos casos d'esilios culturales inclusive una vegada rematáu'l períodu estalinista, como'l del ''[[Grupu de Odesa]]'', un grupu d'artistes qu'abandonaron el país aduciendo motivos políticos.
[[Archivu:Grekov trubachi.jpg||||thumb|Mitrofán Grékov. ''Trompetistas del [[1.º Exércitu de Caballería (Xunión Soviética)|Primer Exércitu de Caballería]]''. 1934]]
Los preceptos del realismu socialista y la so ríxida aplicación mientres más de veinte años causaron al so xuiciu un gran dañu a la llibertá d'espresión de los artistes soviéticos. Munchos artistes y autores vieron los sos trabayos censuraos, ignoraos o refugaos. [[Mijaíl Bulgákov]], por casu, tuvo d'escribir la so obra maestra ''El maestru y Margarita'' de callao, magar ésitos anteriores como ''Guardia blanca''. [[Dmitri Shostakóvich]] sufrió la prohibición de delles de les sos obres, como la Cuarta Sinfonía y l'ópera ''[[Lady Macbeth de Mtsensk (ópera)|Lady Macbeth de Mtsensk]]'' y tuvo de recurrir a toa clase de maniobres pa sortear censurar —controles oficiales— y llograr la so rehabilitación. En [[1937]] compunxo la so Quinta Sinfonía en re menor opus 47, que subtituló ''Respuesta d'un compositor soviéticu a una crítica xusta''.