Diferencies ente revisiones de «Relé»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\bllínea\b +llinia)
Llinia 20:
El '''relé''' ({{lang-fr|relais}}, “relevu”) o '''relevador''' ye un dispositivu electromagnéticu. Funciona como un interruptor controláu por un circuitu eléctricu nel que, per mediu d'una [[bobina]] y un [[electroimán]], remanar un xuegu d'unu o dellos contactos que dexen abrir o cerrar otros circuitos eléctricos independientes. Foi inventáu por [[Joseph Henry]] en [[1835]].
 
Cuidao que el relé ye capaz de controlar un circuitu de salida de mayor potencia qu'el d'entrada, puede considerase, nun ampliu sentíu, como un amplificador eléctricu. Como tal emplegar en [[telegrafía]], faciendo la función de [[repetidor]]es que xeneraben una nueva señal con corriente procedente de piles locales a partir de la señal débil recibida pela llíneallinia. Llamábase-yos "relevadores".<ref name=Relé>{{cita web|título=Automatismos|url=http://www.servidoors.com/rele/}}</ref>
 
== Descripción ==
Llinia 44:
 
=== Relé d'estáu sólidu ===
Llámase [[relé d'estáu sólidu]] a un circuitu híbridu, de normal compuestu por un optoacoplador qu'aislla la entrada, un circuitu de disparu, que detecta'l pasu por cero de la corriente de llíneallinia y un triac o dispositivu similar qu'actúa de interruptor de potencia. El so nome deber a la semeyanza que presenta con un relé electromecánicu; esti dispositivu ye usáu xeneralmente p'aplicaciones onde se presenta un usu continuu de los contactos del relé qu'en comparanza con un relé convencional xeneraría una seria gastadura mecánica, amás de poder conmutar altos amperajes que nel casu del relé electromecánicu destruirian en poco tiempu los contactos. Estos relés dexen una velocidá de conmutación bien cimera a la de los relés electromecánicos.
 
=== Relé de corriente alterna ===