Diferencies ente revisiones de «Maria Callas»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-burgo]] +burgu]])
Llinia 51:
El [[17 de payares]] de [[1955]], al términu de la presentación de ''[[Madame Butterfly]]'' nel Lyric Opera de [[Chicago]], María Callas celebraba'l so trunfu. L'audiencia siguía aplaudiendo cuando s'averó l'oficial de xusticia Stanley Pringle, que-y presentó un requerimientu xudicial por ser demandada pol so anterior representante, Eddie Bagarozy, quien remanaba un contratu de [[1947]] que-y designaba como únicu representante. Anque nun tuvieren contactu mientres munchos años, Bagarozy reclamó qu'él tenía un porcentaxe de los honorarios de Callas y que colos gastos pagos por él sumaben {{esd|300 000 $}}. El casu foi dirimido nel xulgáu'l [[7 de payares]] de [[1957]] según unos términos que nun se fixeron públicos. Finalmente María fixo'l so debú nel Metropolitan Opera House el [[28 d'ochobre]] de [[1956]], como ''Norma'', de [[Vincenzo Bellini]].
 
En 1957 tienen llugar la histórica exhumación de ''[[Anna Bolena]]'', de Donizetti, en La Scala, dirixida por [[Luchino Visconti]], xuntu a [[Giulietta Simionato]], y les igualmente históriques de ''[[La sonnambula]]'', de Bellini, que'l realizador trata como un cuentu pastoral onde María oldea física y vocalmente a la sopranu del sieglu XIX [[Fanny Persiani]]. Mientres la xira de la compañía, primero a [[Colonia (Alemaña)|Colonia]] y depués al [[Festival d'EdimburgoEdimburgu]], ante l'ésitu de les representaciones de ''La sonnambula'', amiéstase una quinta función a los cuatro programaes.<ref>[http://www.naxos.com/mainsite/blurbs_reviews.asp?item_code=8.111284-85&catNum=8111284&filetype=About%20this%20Recording&language=English Vincenzo Bellini (1801–1835), ''La sonnambula''], en Naxos.</ref> María aduz nun tar contratada y dexa Edimburgu por [[Venecia]], onde la espera una fiesta de la so amiga [[Elsa Maxwell]] onde —según Maxwell— la columnista presentó-y al magnate [[Aristóteles Onassis]].<ref>[http://web.archive.org/web/20100328084658/http://www.guzmanurrero.es/index.php/Musica/CINE-Y-LLETRES-La-Sonnambula-de-Vincenzo-Bellini.html La sonnambula, de Bellini], en Cine y Lletres.</ref> Asocédese otru escándalu y l'entós desconocida [[Renata Scotto]], de 23 años, en dos díes apriende la parte pa consagrase internacionalmente.<ref>[http://www.jstor.org/pss/937087 Edinburgh International Festival], en The Musical Times.</ref><ref>[http://sopranos.freeservers.com/renatasc.htm Renata Scotto], en Sopranu Central.</ref>
 
=== Un añu llexendariu: 1958 ===
Llinia 103:
María Callas volvió a los escenarios en [[1973]] con "El tenor de Callar" [[Giuseppe di Stefano]], quien buscaba que dambos remanecieren remembrando los vieyos tiempos d'ésitu xuntos, pero sobremanera por alzar l'estáu d'ánimu de María. Per primer vegada n'ocho años volvía cantar en públicu. A principios de xineru de 1973, Alexander, el fíu favoritu d'Aristóteles, finó nun accidente. Amás el matrimoniu d'Onassis con Jackie diba de mal en peor. Él intentó reconquistar a Callas a pesar de tar inda casáu con Jackie Kennedy, pero ella nun quixo (o siquier nun intentó) volver con él y refugar cuando s'atoparon n'ochobre de 1973, en París, onde ella moraba.
 
Con apenes muertes de la so proverbial voz, quedó claro dende'l primer conciertu en [[HamburgoHamburgu]], el [[25 d'ochobre]], que la xira sería un fracasu artísticu pero un ésitu de la señardá por tol mundu. Callas y Di Stefano teníen como acompañamientu al pianu al vieyu [[Ivor Newton]]. Newton empezó a tener [[vértigu|vértigos]] na cai y a faer conxetures sobre la so muerte. Una vegada dixo a Robert Sutherland, quien pasaba les páxines de les sos partitures: «Si tengo un ataque de corazón mientres María ta cantando una nota alta, tienes que dar un emburrión fuerte a la mio banqueta y siguir tu como si nada pasara». María refugó aldericar con Newton, tarreciendo que podía matar cola tensión. Sutherland n'ocasiones acompañar cuando la xira llevar a Estaos Xuníos. El conciertu final tuvo llugar el [[11 de payares]] de [[1974]] en [[Sapporo]]. Yera l'últimu llugar del planeta onde s'escucharía cantar a María Callas.
 
El [[16 de setiembre]] de [[1977]] María espertar na so casa de París. Almorzó na cama y foi escontra'l cuartu de bañu. Tenía un dolor punchante na banda esquierda y esmorecióse. Foi llevada otra vegada a la cama y bebió un café fuerte. Reclamaron la presencia del médicu del mayordomu, que salió darréu escontra la residencia de María, quien morrió primero que llegara. El so funeral tuvo llugar el [[20 de setiembre]] y el so cuerpu foi encenráu nel campusantu parisín de [[Père Lachaise]]. Les razones de la so muerte queden pocu clares: oficialmente tratóse d'una crisis cardiaca», pero nun se refuga que se suicidara inxiriendo una dosis masiva de tranquilizantes{{cita riquida}}. La so urna aciaga foi robada y atopada unos díes más tarde. Tres el so recuperación esvalixáronse'l so cenices nel [[mar Exéu]].