Diferencies ente revisiones de «Sudetes»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
m correiciones
Llinia 36:
Hasta la emerxencia del nacionalismu nel sieglu XIX y l'acuñamientu del conceutu polos habitantes germanohablantes, los Sudetes nun formaben una rexón histórica, sinón que se consideraben un cordal nes rexones de [[Bohemia]] y [[Moravia]].
 
La rexón asitiar nes llendes del antiguu [[reinu de Bohemia]], qu'entendía tamién Moravia y darréu Silesia, y foi parte del [[Sacru Imperiu Romanu Xermánicu]]. Tres la cayida de la dinastía checa [[Přemyslid]], el reinu foi gobernáu sucesivamente pola casa de [[Dinastía Luxemburgu|Luxemburgu]], los [[Jagellón]] y finalmente los [[Habsburgo]]. A partir del sieglu XIII, la rexón fuera poblada por colonos alemanes, convidaos a asitiase polos reis de Bohemia. Colos HabsburgoHabsburgu la rexón quedó incluyida nel so reinu y asina permanecería hasta'l nacionalismu del sieglu XIX, cuando remanecen los primeros conflictos ente checos y alemanes.
 
Dempués de la [[Primer Guerra Mundial]] y la disolución del [[Imperiu austrohúngaru]] proclamóse la Checoslovaquia independiente incluyendo l'antiguu reinu de Bohemia. Sicasí, los diputaos alemanes de Bohemia, Moravia y Silesia nel [[Reichstag (parlamentu alemán)|Parlamentu Imperial]] refugaron l'adhesión alegando los Catorce Puntos del presidente estauxunidense [[Woodrow Wilson]] y proclamaron la unión de los territorios germanohablantes a la nueva república de [[Austria]], que de la mesma aspiraba a xunise a la [[República de Weimar]], estableciéndose cuatro región: