Diferencies ente revisiones de «Luteranismu»

m
Bonos Aires => Buenos Aires
m (Bot: Troquéu automáticu de testu (-burgo]] +burgu]]))
m (Bonos Aires => Buenos Aires)
El luteranismu estremar pola primacía qu'atribúi a la doctrina frente a la lliturxa, la ética y la constitución de la Ilesia. El Llibru de la Concordia, publicáu en 1580, contién diez documentos que dellos luteranos creen que son una esplicación fiel y autorizao de la Sagrada Escritura. Al pie de los trés credos ecuménicos (de los Apóstoles, Niceno y Atanasiano), atópense siete documentos confesionales qu'articulen la teoloxía luterana de los tiempos de la Reforma; éstos son: a) de Martín Lutero: el Catecismu Menor (1529) —conocíu como la Biblia de los laicos”—; el Catecismu Mayor (1529); los Artículos de Esmalcalda (1537-1538) —van llamar con esti nome namái a partir de 1553—; b) de Melanchton: la Confesión de Augsburgu (1530) —confesión de fe esencial del luteranismu—; l'Apoloxía de la Confesión de Augsburgu (1531); c) de los teólogos aconceyaos en Esmalcalda (1537): el Tratáu sobre'l poder y la primacía del Papa (1537); d) la Fórmula de la Concordia (1577-1580). Esto nun quier dicir que la posición doctrinal de toles ilesies luteranes al respective de estos escritos sía uniforme. Pa señalar dos exemplos: les ilesies que conformen la Federación Luterana Mundial reconocen el calter normativu de la Confesión de Augsburgu y del Catecismu Menor; les bases doctrinales del Conseyu Luteranu Internacional, sicasí, señalen ensin más el Llibru de la Concordia.Nuna próxima entrega vamos siguir cola presentación de les principales doctrines luteranes y l'espansión (y organización) del luteranismu a nivel mundial.
 
Les nueves estructures eclesiástiques que s'establecieron conócense como “ilesia/s luterana/s”; axetivu que nun fuera del presto de Lutero, que prefería la palabra evanxélica”. Los movimientos migratorios y les misiones que tuvieron llugar a partir de finales del sieglu XVIII, contribuyeron a la espansión luterana fuera de los sos territorios d'orixe. Na década de 1830, atópense yá luteranos nel Ríu de la Plata y, na década siguiente, reconozse oficialmente la so presencia; sicasí, va haber qu'esperar hasta 1853, por que se erija el primer templu luteranu en BonosBuenos Aires. Les décades siguientes van ver llegar otros grupos de luteranos: daneses, alemanes del Volga, o provenientes de distintos países d'Europa central. 
 
Cabo mentar que [[Martín Lutero|Lutero]], personalmente, nun fundó la ilesia luterana como una institución, nin entamaba que les sos enseñances derivaren nuna nueva [[denominación cristiana]], según espresó, coles sos propies palabres, declarando: