Diferencies ente revisiones de «Xasón»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m correiciones
Llinia 9:
Pelias, tíu de Jasón, en consultando sobre'l so futuru, foi alvertíu pol [[oráculu griegu|oráculu]] de que tuviera curiáu con un home calzáu con una sola sandalia, porque pondría en peligru'l so tronu.
Jasón foi educáu pol [[centauru]] [[Quirón]] hasta que se convirtió n'adultu. Cuando cumplió los venti años, dirixir a Yolco dispuestu a recuperar el tronu que por heriedu -y pertenecía. Vistía de manera estraña, cubiertu con una piel de pantera, con una llanza en cada mano y col pie esquierdu descalzu, según dalgunos porque perdiera una sandalia cruciando un ríu y ayudara a Hera a crucialo, representada como una vieya, y esta más tarde estimar. Con esta indumentaria presentar na plaza pública de Yolco nel momentu que el'l so tíu Pelias disponer a celebrar un sacrificiu. Pelias nun lo reconoció, pero sintió mieu pol estranxeru descalzu. Jasón permaneció col so padre Esón cinco díes y al sestu presentar a Pelias y reclamó-y el tronu que lexítimamente-y pertenecía. Pelias decidió alloñar de la so tierra unviándolo a una difícil misión: viaxar hasta la [[Cólquida]] (al pie del [[Cáucasu]]), y traer d'ellí'l [[vellocino d'oru]], la piel d'un carneru fabulosu que salvara la vida a [[Frixo]], antepasáu de Pelias, y treslladóse a la Cólquida. Ellí Frixo ufiertó en sacrificiu a [[Zeus]] esti carneru y depués regaló la piel del animal, que yera d'oru, al rei [[Eetes]]. Ésti consagrar a Ares y depositar nun árbol curiáu por una culiebra que nunca dormía.
Según otra versión, el mesmu Jasón, inspiráu por Hera, impondríase la realización de la prueba. Y ye que, al presentase ante Pelias, ésti alvirtió'l so pie descalzu y, entendiendo'l peligru que-y anunciaba l'oráculu, preguntó-y qué castigu impondría a un individuu que conspirara contra'l so rei. Jasón contestó que lo unviaría a buscar el [[vellocino d'oru]], respuesta que se volvió contra él.