Diferencies ente revisiones de «Ḥélsinki»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{llocalidá}}
'''Ḥelsinki'''{{cartafueyu}} o ''Helsinki'' (en [[Idioma finlandés|finlandés]] [[Archivu:Ltspkr.png]] [[Media:Helsinki.ogg|''Helsinki'']] /ˈhe̞l.siŋ.k̟i/, en [[suecu]] [[Archivu:Ltspkr.png]] [[Media:sv-Helsingfors.ogg|''Helsingfors'']] y en [[Llingua sami|lapón]] ''Helsset'') ye la [[Capital (política)|capital]] y la ciudá más grande de [[Finlandia]]. Ta asitiada na mariña sur del país, a la vera del [[Golfu de Finlandia]]. Helsinki ensama parte de la provincia de [[Finlandia Meridional]] y de la rexón de ''[[Uusimaa'']], de la que ye la capital. Les sos coordenaes son 60° 10' N, 24° 56' E. Ta a 50 km al norte de [[Tallín]] ([[Estonia]]), 400 km al este d'[[Estocolmu]] ([[Suecia]]) y 390 km al oeste de [[San Petersburgu]] ([[Rusia]]), trés ciudaes coles que Helsinki tien fuertes vínculos hestóricos.
 
La ciudá tien una población de 642.045, con 1.231.595 habitantes na so área urbana o ''taajama'', definida en Finlandia como un área habitada de al menos 200 persones y con una distancia ente edificios menor de 200 m. La so área metropolitana, la más septentrional del mundu con más d'un millón d'habitantes, conformenla la propia Helsinki, [[Espoo]], [[Vantaa]] y [[Kauniainen]], xunto colos sos arrabales, axunta a más de 1,4 millones d'habitantes, que faen d'ella la tercera mayor, tres d'Estocolmu y [[Oslu]], d'[[Escandinavia]].
Unes 620.000 persones viven na mesma ciudá de Helsinki ([[2014]]), y l'[[Área Metropolitana de Helsinki|área metropolitana]] (conceyos de Helsinki, [[Espoo]], [[Vantaa]] y [[Kauniainen]]) tien una población de casi un millón d'habitantes en total. Incluyendo otros conceyos allegaos la población ye d'alredor de 1,3 millones de persones. Ún de cada cuatro finlandeses viven en Helsinki. Como la concentración urbana más grande de Finlandia, Helsinki ye'l centru nacional de la [[política]], la [[economía]], la [[cultura]] y la [[ciencia]].
 
Helsinki ye'l centru políticu, educativu, financieru, cultural y d'investigación más importante de Finlandia. Foi Capital Mundial del Diseñu en [[2012]], y sé de los [[Xuegos Olímpicos]] de [[1952]]. La ciudá tien ún de los estándares de vida más altos del mundu, y ocupa regularmente los primeros puestos nos ránkings de ciudaes con meyor calidá de vida.
 
== Referencies ==