Diferencies ente revisiones de «Reinu d'Escocia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-burgo]] +burgu]])
mSin resumen de edición
Llinia 93:
Los primos [[Constantino II d'Escocia|Constantino]] y [[Donald II d'Escocia|Donald]] retornen del so abelugu n'Irlanda y reclamen el tronu de Aedh. Constantino y Malcolm vencen a Geric, que muerre na so fortaleza de Dundurn en 889.
 
Por cuenta de los sos años d'esiliu n'Irlanda, Constantino y Donald favorecen a los sos compañeros gaélicos o ''scotti'', como los romanos llamaben a'l irlandeses, a pesar que los dos primos yeren de pura sangre picto. El País de los Pictos empieza a conocese como'l Reinu d'Alba o Escocia, el ''País d'elde los Irlandeses''.
 
Un acontecimientu decisivu na hestoria d'Escocia foi la [[Batalla de Brunanburh]], batalla qu'enfrentó a una coalición d'escoceses, viquingos y bretones contra l'exércitu inglés del rei [[Athelstan]] en 937. Magar la victoria foi pa'l ingleses, los contendentes quedaron exhaustos, el ingleses arrenunciaron n'invadir Escocia y les llendes ente dambos reinos quedaron establecíos por sieglos.
Llinia 130:
A principios del [[sieglu XVIII]] la principal razón de la política inglesa foi asegurar la sucesión del tronu británicu en casu de nun tener descendencia directa. Asina según l'Acta d'Establecimientu, roblada en [[1701]] la corona inglesa, en casu de nun tener descendencia directa, pasaría a la [[Casa de Hannover]], de [[protestantismo|religión protestante]]. En [[1702]] la muerte del rei [[Guillermo III d'Inglaterra|Guillermo III]] trai l'ascensu al tronu de [[Ana I de Gran Bretaña|Ana I]], que nun tenía herederu a la muerte del príncipe Guillermo de Gloucester nel añu [[1700]].
 
Nel añu [[1703]] la unión dinástica ente'l [[Reinu d'Inglaterra]] y el Reinu d'Escocia taba en crisis, una y bones el Parlamentu d'Escocia pretendía instaurar con esta crisis sucesoria una dinastía independiente, lo que suponía la independencia total al respective de Inglaterra. El Parlamentu encamienta a la execución de [[Carlos I d'Inglaterra|Carlos I]] mientres la Guerra Civil Inglesa, un fechu que nun cunta con nengún pidimientu d'ayuda del Parlamentu Escocés y que podía ser interpretada como una ofiensa y una ilegitimidad. Esta teórica independencia nun yera deseyada per Inglaterra yá que l'establecimientu d'un reinu independiente escocés podía acarretar una alianza d'esti país con dalgún enemigu d'elde los ingleses, y de la mesma, un ataque contra los sos territorios, polo cual, el problema escocés tenía de ser neutralizáu y garantizar la sucesión na Casa de Hannover.
 
La firma del [[Acta d'Unión (1707)|Acta d'Unión]] de [[1707]] trai consigo la desapaición del [[Reinu d'Inglaterra]] y del Reinu d'Escocia y la creación del [[Reinu de Gran Bretaña]], eslleiéndose asina los parlamentos de cada unu d'estos dos reinos y estableciendo el [[Parlamentu del Reinu Xuníu]] con see nel [[Palaciu de Westminster]].