Diferencies ente revisiones de «Dinastía merovinxa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m de Orleans => d'Orleans
Llinia 7:
Foi [[Clodoveo I]] ([[481]]-[[511]]) nietu de [[Meroveo]], quien poles sos campañes militares engrandó verdaderamente el reinu de los francos (''Regnum Francorum'') al este en [[Alemaña]] y al sur-oeste en [[Aquitania]], apoderada hasta entós polos [[visigodos]]. Esta espansión foi posible dempués de la so conversión y bautismu escontra'l 496 y gracies al sofitu de l'aristocracia galorromana y l'Ilesia occidental. Instaló la capital en [[París]] en 507.
 
A la so muerte'l reinu francu foi estremáu ente los sos fíos según el costume de los merovinxos: [[Clotario I]], rei de Soissons (511-561), de Reims (555-561) y de los francos (558-561), [[Childeberto I]], rei de París (511-558), [[Clodomiro]], rei de d'Orleans (511-524) y [[Teodorico I de Austrasia|Teodorico I]], rei de Reims (511-534).
 
Otru monarca destacáu de la dinastía foi [[Dagoberto I]] (629-639) que, dempués de munchos años de división territorial, volvió xunir los reinos francos sol so gobiernu. Dempués de Dagoberto I, el poder de los merovinxos foise disgregando y, a midida que pasaba'l tiempu, los [[Mayordomu (Francos)|Mayordomos]] de palaciu acabaron siendo los verdaderos dirixentes del reinu francu. Los mayordomos de palaciu [[Carlos Martel]] y el so fíu [[Pipino el Curtiu]], fundador de la [[dinastía Carolinxa]], acabaron col poder de los monarques merovinxos y Pipino destronó al últimu rei merovinxu, [[Childerico III]], pa proclamase rei de los francos. La dinastía merovinxa foi sustituyida entós pola [[dinastía Carolinxa]].