Diferencies ente revisiones de «Atolón Bikini»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Correiciones de pallabres en castellanu (deshabitado) y errores.
Llinia 1:
{{Rexón}}
 
El '''atolón Bikini''' ye un atolón deshabitadodeshabitáu d'unos 6 km² de superficie. Ye unuún de los atolones que componen les [[Islles Marshall|Islles Marshall.]] Consta de 36 islles que bordien una llaguna d'unos 594,2 km². Bikini vien del [[Marshallés|marchalés]] "''Pik''" que significa "superficie" y "''Nin''" que significa "cocu".
 
Ye famosu poles pruebes nucleares que se llevaron a cabu nél. Como parte de los ''Territorios de Prueba del Océanu Pacíficu'', foi un sitiu onde se probaron más de 20 bombes d'hidróxenu y atómiques ente [[1946]] y [[1958]].
 
AntesEnantes de les pruebes nucleares, la población indíxena foi espulsada al [[Atolón Rongerik]]. Diches pruebes empezaron en [[xunetu]] de 1946. A finales de los [[Década de 1960|años 60]] y principios de los [[Década de 1970|años 70]], dalgunos de los pobladores orixinales trataron de retornar dende les [[Islles Kili]], pero fueronforon sacupaosdesaposiaos polos altos niveles de [[Radiactividá|radiactividadradiactividá]].
 
En 1972, el biólogu americanu Eric Freehsee entamó la primer espedición de bucéumerguyu naquella zona. Los buceadores nadaron hasta los buques fundíos: el portaaviones estauxunidense Saratoga, el cruceru de combate xaponés Nagato, y el cruceru alemán Prinz Eugen. La llaguna de 55 km fuera escoyida como sepultura pa setenta y ocho navíos.
 
El 31 de xunetu de 2010, la [[UNESCO]] inscribió al atolón de Bikini como'l primer [[Patrimoniu de la Humanidá]] de les Islles Marshall.<ref>[http://whc.unesco.org/en/news/642 Unesco inscribe siete sitios culturales en la lista de Patrimonio de la Humanidad]</ref>
 
== Llaguna del atolón ==
AntesEnantes de la esplosión de la primer bomba atómica na islaislla, la llaguna del atolón yera usada como campusantu de naves mientresdemientres la [[Segunda Guerra Mundial]] polos Estaos Xuníos. Anguaño la llaguna ye'l llar d'un gran númberu de buques fundíos de los Estaos Xuníos y d'otros países. Los peligros de la [[Radiactividá|radiactividadradiactividá]] y los servicios llindaos na área caltuvieron alloñaos a los buzos d'unu de los sitios con mayor potencial nel Pacíficu pa la práctica d'esi deporte. Anguaño un númberu llindáu de buzos averaseavérase a la llaguna del atolón  cada añu pa vivir la esperiencia d'averaseatopase a unnun llugar qu'atesora tantos buques de la Segunda Guerra Mundial. El llugar volviósetornóse bien popular na última década. Sicasí, los arramaos de petróleu suspendieron les actividaes na área los años 2008 y 2009. La llaguna contien un gran númberu de vida marina, incluyendo delles especies de tiburones.
 
== Bandera del Atolón Bikini ==
[[Ficheru:Flag_of_bikini.svg|izquierda|miniaturadeimagen|230x230px|Bandera del Atolón Bikini.]]
La bandera foi adoptada en [[1987]] como manera de recordatoriu al gobiernu [[Estaos Xuníos d'América|estauxunidense]] sobre les sos obligaciones colos nativos. Les 23 estrelles blanques nel rectángulu azul representen les islles del Atolónatolón. Los trés estrelles negres representen losles trés islles que fueron destruyíes en marzu de [[1954]] mientresdemientres les pruebes nucleares d'una bomba d'hidróxenu. LosLes dos estrelles negres na parte inferior derecha, representen les islles Kili y [[Ejit]] del [[Atolón Majuro]], onde los nativos fueron reasitiaos primero que s'empecipiaren les pruebes. AtópaseAlcuéntrase allugada a unos 683 km más al sur. Dambes estrelles atópensetán separaessepartaes simbólicamente de los trés cimeros pa representar la distancia física y en calidá de vida de les islles Bikini.
 
Les palabres de la parte inferior, "MEN OTEMJEJ REJ ILO BEIN ANIJ" suponsesupónse representen les palabres del líder bikinianobikinianu, Juda, al comodorocomodoru [[Estaos Xuníos d'América|estauxunidense]] Ben Wyatt, cuando ésti últimu foi a ordenar a los pobladores que dexaren les islles pa pruebes nucleares por 'el bien de tola humanidá'. Tradúcense como "Tou ta nes manos de Dios".
 
== Referencies ==