Diferencies ente revisiones de «Efeutu Coriolis»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo fórmula
m iguo fórmula
Llinia 135:
La Tierra xira muncho más amodo qu'un carrusel. La so velocidá angular ye de <math>\scriptstyle{2\pi}</math> radianes por [[día sideral]] (23 h, 56 m, 4,1 s) ye dicir <math>\scriptstyle{7{,}292\,10^{-5}}\, rad/s</math>. L'aceleración de Coriolis por cuenta de la rotación de la Tierra ye enforma menor.
 
Cuando un cuerpu sigue una trayectoria norte-sur sobre la Tierra (siguiendo un meridianu), la componente radial de la so velocidá (la velocidá a la cual el cuerpu avérase o s'alloñar de la exa de rotación terrestre) depende de la [[llatitú]] del cuerpu. Ye fácil ver que la componente radial ye <math>\scriptstyle{V_r=V_{NS}\sin(\mathrm{llatitú})}</math>. Cuando'l cuerpu ta cerca del ecuador, la so distancia respecto a la exa de la Tierra nun camuda. Si la trayectoria del cuerpu ye esti oeste y sigue un [[paralelu]], la so distancia respecto a la exa terrestre nun varia, pero yá vimos que va sentir una aceleración de Coriolis empobinada escontra la exa de la Tierra que vale <math>\scriptstyle{a_{exa}=2\omega V_{EO}}</math>. La componente paralela a la superficie de la Tierra depende de la [[llatitú]] y ye: <math>\scriptstyle{a_c=2\omega V_{EO}\ensinsin(\mathrm{llatitú})}</math>.
 
Vemos que nos dos casos, vistu dende la Tierra, un cuerpu que se mueve sobre la superficie de la Tierra siente una aceleración llateral de valor <math>\scriptstyle{a_c=2\omega V\ensinsin(\mathrm{llatitú})}</math> empobinada escontra la derecha de la velocidá.
 
Un cuerpu que se mueve con una velocidá de 1&nbsp;m/s, ensin interacción col suelu, a una llatitú de 45° atopa una aceleración llateral de Coriolis igual a:
{{ecuación|
<math> a_c = 2\cdot 7{,}292\cdot 10^{-5}\ensinsin(45^\circ) = 1{,}03\cdot 10^{-4} \mathrm{m/s}^2</math>, ||left}}
 
lo cual correspuende a una fuerza llateral aprosimao 100 000 vegaes menor qu'el so propiu pesu. Dicho otra manera, la trayectoria esviar escontra la derecha como si'l terrén tuviera inclináu escontra la derecha 1 milímetru cada 100 metros.
Llinia 147:
Si tratar d'un avión que la so velocidá ye 900&nbsp;km/h (250&nbsp;m/s), l'aceleración va ser 250 vegaes mayor. L'efectu va ser da-y al avión una trayectoria circular de 4850&nbsp;km de diámetru (a una llatitú de 45°):
{{ecuación|
<math> a_c=2\omega V\ensinsin(45^\circ)=\textstyle{V^2\over R} </math>
||left}}
{{ecuación|
<math> 2R= \textstyle{V\over\omega\ensinsin(45^\circ)}=\textstyle{250\over 7{,}292\cdot 10^{-5}\ensinsin(45^\circ) }=4{,}846\cdot 10^6\ \mathrm{m}</math>
||left}}
De xacíu, el pilotu va correxir esta esviación, pero nun paez posible que pueda estremala de los efectos del vientu o de los erros de reglaje de la posición neutra de los alerones de dirección y de fondura.
Llinia 157:
Tomemos el casu d'un [[obús]], asitiáu a una llatitú de 45° y que tira un proyectil a 110&nbsp;km de distancia. L'ángulu de tiru pa esa distancia ye de 45°. Si desprecia l'efectu de les esfregadures col aire, la velocidá horizontal del proyectil ye de 734&nbsp;m/s, y el tiempu de vuelu ye de 150 segundos. L'aceleración de Coriolis va ser:
{{ecuación|
<math> a_c=2\omega V\ensinsin(\mathrm{llatitú})=7{,}58\cdot 10^{-2}\ \mathrm{m/s}^2 </math>
||left}}
La distancia llateral d'esviadura provocada pola aceleración de Coriolis ye: