Diferencies ente revisiones de «Partíu Obreru Socialdemócrata de Rusia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-burgo]] +burgu]])
m correiciones
Llinia 74:
En xunetu de 1903, axuntóse clandestinamente el [[Segundu Congresu del POSDR]]. Les primeres sesiones celebrar en [[Bruxeles]] pero, ante la inminencia de la interferencia de la policía, los delegaos treslladar a [[Londres]]. Asistieron un total 43 delegaos con 51 votos en representación de 26 organizaciones. Los «[[Iskra|iskristas]]» cuntaben con 33 votos, 24 de los cualos yeren «leninistes». Los «antiiskristas» teníen 8 votos y el centru» tenía 10 votos.
 
Mientres esti congresu, configuráronse dos fracciones: una mayoría denominadadenomada [[bolchevique]] (del rusu Большевик, «miembru de la mayoría»), en redol a Lenin, que llogró l'aprobación de gran parte del programa propuestu por ''Iskra'', y una minoría [[menchevique]] (del rusu Меньшевик, «miembru de la minoría») en redol al hasta esi momentu «iskrista» [[Yuli Mártov]].
 
El programa aprobáu constaba de dos partes: un ''programa mínimu'' qu'incluyía la revolución democrática, el derrocamientu de l'autocracia zarista, la implantación d'una república, la confiscación de los [[latifundiu|latifundios]] y de les tierres usurpaes polos terratenientes, la reconocencia del [[derechu d'autodeterminación]] de les naciones y la instauración de la xornada de máxima de trabayu de 8 hores; y un ''programa máximu'', qu'incluyía la instauración del socialismu. Un puntu d'alderique ingriente sobre esti postreru referir a la necesidá o non d'una "dictadura de proletariáu" por que la revolución socialista pudiera trunfar, que quedó conseñada nel programa.